راه اندازی ساختمان سبز ایمن در دانشگاه بیرجند

برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور، ساختمان سبز ایمن در دانشگاه بیرجند راه اندازی و انرژی‌های تجدیدپذیر در آن به کار گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  فرزین، دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه بیرجند گفت: این ساختمانراه اندازی ساختمان سبز ایمن در دانشگاه بیرجند که مرکز بهداشت و درمان دانشگاه است، مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی و با هدف استفاده حداکثری از انرژی‌های تجدید پذیر و جلوگیری از روند گرمایش زمین راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه تمام برق مورد استفاده در این ساختمان از طریق نیروگاه خورشیدی ۲۵ کیلوواتی که در پشت بام این ساختمان راه اندازی شده، تأمین می‌شود، افزود: برای ایجاد این نیروگاه ۱۷۵ میلیون تومان هزینه شده است که علاوه بر تأمین برق این ساختمان، برق مازاد به شبکه توزیع برق دانشگاه برای استفاده در سایر ساختمان‌ها تزریق می‌شود.

فرزین با بیان اینکه لامپ‌های فوق کم مصرف در این ساختمان استفاده می‌شود که کاهش زیادی در مصرف برق دارد، گفت: فونداسیون این ساختمان هم در برابر زلزله و بلایای محیطی مقاوم است.

دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه بیرجند افزود: همچنین در این ساختمان از ظروف یکبار مصرف استفاده نمی‌شود و فاصلاب خاکستری این ساختمان نیز پس از انباشت و تصفیه، در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

او با بیان اینکه تمامی هزینه‌های این ساختمان با این صرفه جوییها، بعد از سه سال به دانشگاه برگشت داده خواهد شد، گفت: در آینده نیز تمامی ساختمان‌های دانشگاه بیرجند به نیروگاه فتوولتائیک برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/ک

استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان سبز ایمن دانشگاه بیرجند

برچسب ها: دانشگاه ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.