بازار داغ تذکرات و هشدار دستگاه‌های نظارتی در ششمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

ششمین جلسه شورای اداری آذربایجان غربی در حالی برگزار شد که قریب به اتفاق سخنرانان این جلسه از دستگاه‌های نظامی و نظارتی بودند و محور مباحث این افراد تذکرات و هشدار بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، عصر روز گذشته ششمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی با حضور استاندار آذربایجان غربی،گروسی رئیس کل دادگستری استان،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه،فرمانده سپاه شهدای استان و با حضور همه مسئولان و مدیران کل استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
این جلسه  در حالی برگزار شد که قریب به اتفاق سخنرانان از دستگاه‌های نظامی و نظارتی بودند و محور مباحث این افراد تذکرات و هشدار بود. 
 
سخنران دوم این جلسه بعد از نماینده، ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه شهدای استان بود که برای چندمین بار تذکرات و هشدار‌های لازم را به تفرقه افکنان داد و تاکید کرد در صورت مشاهده برخورد خواهد شد. سردار حبیب شهسواری اضافه کرد: تنوع قومی و مذهبی در استان ما یک فرصت است اگر کسی بخواهد آن را به تهدید تبدیل کند غلط بی جا کرده است.
 
سردار شهسوار افزود:هر شخصی در این استان با هر عنوان و مقامی، چه سردارش باشد چه سرباز، چه روحانی چه شخصی، چه مسئول و چه نماینده باشد بداند کوبیدن بر طبل تفرقه خط قرمز ماست. همه بدانند و آگاه باشند که وحدت نان شب ماست و از هرچیزی برای ما واجب‌تر است.
 
او گفت:خطاب به همه مسئولان و شهروندان میرسانم که هیچ اتفاقی قرار نیست بیافتد، دل‌های تان نلرزد و محکم به خدمت و آبادانی خود ادامه دهید، مدیران آگاه باشند نباید در وظایف خود سستی و کوتاهی به خرج دهند. این استان نیاز به سرمایه گذاری دارد و برای ما هیچ تفاوتی ندارد که چه کسی باشد فقط و فقط باید قوانین مربوط به آن رعایت شود.

سخنران بعدی این جلسه رئیس دستگاه قضا در استان بود که محور صحبت هایش سلامت و فعالیت مدیران بود. علی اکبر گروسی تاکید کرد؛ مدیران باید عملگرا باشند و نباید ناامیدی در بدنه اداری مشاهده شود و دستگاه قضا با تمام قدرت از مدیران توانمند، سالم و ساعی حمایت می‌کند.
 
گروسی افزود:هرمدیری باید پاسخگوی تخلفات دوران مدیریت خود باشند هرچند در حال حاضر آن مسئولیت را نداشته باشند.
 
او افزود:ما در حال حاضر بهترین و کامل‌ترین قوانین انتخاباتی را داریم، مدیران در انتخابات بی طرف اند و حق استفاده از امکانات دولتی را به نفع یا علیه هیچ کسی ندارند.

شهروز برزگر رئیس مجمع نمایندگان استان در خانه ملت و نماینده مردم سلماس هم با هشدار به تفرقه افکنان در این جلسه گفت: آنان که بر طبل تجزیه طلبی در استان می‌کوبند بدانند ما اجازه نمیدهیم و هرچقدر هم امضا جمع کنند امضا‌ها را پس خواهیم گرفت.

مهرورز مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی سخنران بعدی این جلسه هم گفت: بازرسی استان از مدیران سالم، توانمند و خادم حمایت می‌کند و راه را برای ادامه خدمت با کیفیت هموارتر می‌کند.
 
مدیر کل بازرسی آذربایجان غربی افزود:اولویت بازرسی استان پیشگیری بوده و سعی شده با تذکر به دستگاه‌ها و مدیران بسیاری از مشکلات به حداقل برسد.
 
مهرورز افزود:در ۶ ماهه اول امسال ۲۶ مورد بازرسی برنامه ای، ۵۴ مورد بازرسی موردی، یک مورد بازرسی فوق‌العاده در خصوص سیل شامل ۲۵ دستگاه انجام گرفته است.
 
او گفت:در این مدت ۸۶ مورد تذکر در جهت اجرای صحیح قانون به دستگاه‌ها صادر شده است. ۲۳۰ مورد پیشنهاد اصلاح امور و ۶۴۲ مورد شکایت از دستگاه‌ها رسیدگی شده و بر ۹۰۹ مورد مناقصه نظارت گردیده است

احمدی مدیر کل دیوان محاسبات استان نیز با اشاره به اینکه هدف این دستگاه پیشگیری از تخلفات است، تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف در دستگاه‌های اجرایی برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

و، اما آخرین سخنران این جلسه طبق روال، رئیس شورای اداری آذربایجان غربی بود که تذکرات و هشدار‌های داد. محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی گفت: چند رسانه عموما بدون مجوز در این استان وجود دارند باعث تشویش اذهان می‌شوند، ما در شرایط خاصی و در آستانه انتخابات قرارداریم و باید با این رسانه‌ها و این افراد توسط نهاد‌های مربوطه برخورد شود.
 
استاندار آذربایجان غربی گفت:افرادی هستند که مقاله می‌نویسند و توییت می‌زنند و تصور می‌کنند با دامن زدن به مباحث قومی میتو‌انند از مردم آگاه و فهیم ما رای بگیرند، اما در اشتباه بوده و خوشبختانه مردم آگاه‌تر از آن هستند.
 
انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
همه هشدار دادند پس کی خلاف کرده و چرا استان عقب افتاده است پیدا کنید
اللهم عجل لولیک الفرج یاحق