اتمام ۳ پروژه گردشگری مذهبی در اردبیل/افتتاح ۵ موزه تا پایان امسال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اتمام ۳ پروژه گردشگری مذهبی در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از اتمام سه پروژه گردشگری مذهبی شامل ساماندهی سه بنای تاریخی بقعه شیخ صفی، شیخ کلخوران و جمعه مسجد خبر داد.

او تصریح کرد: هر ۳ پروژه در پی مطالبه مردم و مسئولان ارشد استان اردبیل اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار مرمت بنا‌های شاخص تاریخی، به فرهنگ سازی جهت صیانت از آثار تاریخی توجه شده است، گفت: با اقدامات صورت گرفته بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به یکی از بنا‌های شاخص کشور تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به مرمت بقعه شیخ کلخوران و کاوش جمعه مسجد اشاره کرد و گفت: احیای دروازه عالی قاپو و راه اندازی موزه صفویه شناسی در مدرسه پورسینا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است و تا پایان سال ۵ موزه به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحی بازگشایی و ساماندهی محوطه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در حوزه گردشگری نیز اقدامات مناسبی انجام شده و مجموع آن منجر به رشد جذب و ماندگاری مسافران شده است.

او با اشاره به رشد ۲.۵ برابری حضور گردشگران به احداث هتل ۵ ستاره در اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۸.۵ میلیون مسافر داشتیم و گردشگری اردبیل در سطح بین الملل شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: به دنبال این هستیم در سال ۱۴۰۰ اردبیل به وضعیت مطلوب در گردشگری دست یابد و این موضوع با برنامه‌های متنوع دنبال می‌شود.

فلاحی به اولین سفر فراکسیون گردشگری مجلس به اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است در جلسه مشترک با استاندار اردبیل و وزیر میراث فرهنگی اعتبارات درخواستی طرح شود.

او برنامه شش ماهه دوم را معرفی جاذبه‌های گردشگری زمستانی عنوان کرد و گفت: تلاش کردیم از هرگونه ریخت و پاش خودداری کرده و پروژه‌ها را با تمامی امکانات پیش ببریم.

انتهای پیام/ح

حضور بیش از ۸.۵ میلیون مسافر در اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.