در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات شهرداری تهران درباره موفقیت آمیز بودن اجرای طرح ترافیک جدید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درخصوص موفقیت آمیز بودن اجرای طرح ترافیک جدید توضیحاتی داد.

واکنش پورسید آقایی به انتقاد عضو شورای شهر تهران درباره موفقیت طرح ترافیک جدید/ شاهد کاهش تردد در حلقه دوم هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران، در واکنش به اظهارات حجت نظری عضو شورای شهر تهران مبنی بر موفق نبودن طرح جدید ترافیک در جمع خبرنگاران گفت: من متن این تذکر را ندیدم و فقط مطلع شدم که یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع تذکر داده است و حتماً نسبت به این اظهارات رسیدگی می‌شود تا بدانیم مبنای این آمار و اطلاعات کجاست.

وی افزود: پایه قضاوت همیشه باید بر مبنای مستندات و اطلاعات باشد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه ما میزان ترافیک در ۲ روز اول مهرماه را بر اساس تردد خودرو‌ها و طول بزرگراه‌ها منتشر کردیم، گفت: قطعاً این آمار مبنای مستندی است که هر شخص می‌تواند به آن مراجعه کند و اگر مستندات و آمار دیگری هم وجود دارد که در اختیار اعضا قرار گرفته است، من از آن مطلع نیستم.

پورسید آقایی نسبت به مواضع پلیس راهور در مورد طرح ترافیک جدید تصریح کرد: پلیس باید به جای اینکه نظرات خود را رسانه‌ای کند، این مسائل را در شورای ترافیک مطرح کند تا به صورت کارشناسی در مورد آن صحبت شود، زیرا اصل طرح محدوده کنترل آلودگی هوا به تصویب شورای ترافیک رسیده است، البته از هر گونه پیشنهادی استقبال می‌کنیم، اما تغییرات آن باید در شورای ترافیک بررسی شود و اگر هر کدام از اعضای شورای ترافیک برای خود حق وتو قائل باشند، درست نیست و اگر نظرشان با مصوبه قبلی تفاوت دارد، باید در شورای ترافیک مطرح کنند و طرح آن در خارج از این محل سبب می‌شود کار‌ها در مدار مدیریت پیش نرود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: پس از آن که پلیس مواردی را در این خصوص مطرح کند، توسط تیم‌های کارشناسی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: میزان تردد در طرح زوج و فرد در سال ۹۷ در ۳ ماهه تابستان، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد بود که مربوط به خودرو‌هایی می‌شود که در روز مخالف پلاک خود تردد کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: محدودیت بیشتر تردد با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا


پورسید آقایی گفت امسال در کل ۳ ماهه تابستان تعداد خودرو‌هایی که بیش از ۲۰ روز مجاز خود، تردد کرده بودند به حدود ۲ میلیون خودرو رسید و این عدد نشان می‌دهد که مردم به شدت مراعات کرده‌اند و از حد ۲۰ روز مجاز خود تجاوز نکرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۲ میلیون تردد قانونی در حلقه دوم ترافیکی داشتیم که مازاد بر ۲۰ روز بود و این آمار نشان می‌دهد که میزان ترافیک در حلقه دوم ترافیکی کاهش پیدا کرده و طرح موفقی بوده است، اما اگر دوستان آمار دیگری دارند اعلام کنند.

انتهای پیام/

کاهش تردد در حلقه دوم ترافیکی شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
تنها راه نجات از آلودگي هوا و ترافيك اينه كه دولت تهران رو ترك كنه و تشريفشو ببره قزوين
آخرین اخبار