اقدامات لازم برای معدوم سازی سگ‌های ولگرد

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شهرداری باید در ارتباط با معدوم‌سازی، هماهنگ با شبکه بهداشت اقدامات لازم را صورت دهد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودّت فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، امروز ، در ارتباط با حادثه‌ای که برای دختر خردسال خرمشهری به وجود آمد، گفت: در شورای سلامت  مصوباتی تصویب شده که تمامی آنها به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

او با اشاره به بندهایی از قانون و آیین‌نامه مبنی بر اتلاف سگ‌های بیمار و زنده‌گیری و عقیم سازی آنها، افزود: در این مدت مقداری از این سگ‌های ولگرد در خرمشهر و مینوشهر جمع‌آوری شد، ولی تعداد این حیوانات کم نیست و پیگیری بسیاری در این خصوص صورت گرفت.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، ادامه داد: در جلسات قبلی شورای سلامت عنوان شد که مکانی برای نگهداری از این حیوانات باید فراهم شود که متأسفانه هنوز جای خالی این مکان در خرمشهر احساس می‌شود، اما باید الزاماً به این موضوع ورود کرده و سخت پیگیر آن باشیم.

مودّت با اشاره به این موضوع که در آبادان نیز چنین مشکلی به وجود آمده و پیمانکار مربوط به این طرح، از ادامه کار صرف‌نظر کرده است، گفت: باید فکر اساسی در این خصوص صورت پذیرد و در استان نیز به این موضوع اشاره کردم که اقتداری باید در این قضیه بروز دهد که تکلیف ما با مردم مشخص شود.

او افزود: ما منابع محدودی در اختیار داریم و برای شهرداری‌ها هزینه بسیاری دارد، در سایر شهرها سمن‌ها وارد عمل شده‌اند و با کمک دولت این حیوانات را جمع آوری می‌کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه شهرداری باید در ارتباط با معدوم‌سازی، هماهنگ با شبکه بهداشت اقدامات لازم را صورت دهد، گفت: متأسفانه سمن‌های اجتماعی و زیست محیطی حافظ حقوق حیوانات هیچگونه همکاری را با فرمانداری صورت ندادند .

مودّت ادامه داد: چون قانون برای اتلاف این حیوانات دست ما را بسته است، مشکلات بسیاری برای جمع آوری این حیوانات وجود دارد.

او گفت: این اقدامات نیازمند هزینه‌هایی خواهد بود که پیش از این نیز مبالغی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای این موضوع اختصاص داده شد اما کافی نبود.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: به طور مرتب مصوبات شورای سلامت را به دستگاه‌ها گوشزد کرده و پیگیر هستم، اما عملکرد موجود به قدر کفایت نیست و به نحو مطلوبی صورت نپذیرفته، از این عملکرد رضایت ندارم و نامه کتبی به دستگاه‌ها ارسال شده که از اقدامات صورت گرفته در این خصوص گلایه دارم.

انتهای پیام/ د

معدوم سازی سگ‌های ولگرد در خرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.