دبیر خانه صنعت و معدن سمنان تاکید کرد؛

ضرورت حذف دریافت وثیقه منزل جهت اعطای اعتبارات بانکی

عبدالحمید دربانیان گفت: درخواست سند مسکونی از صنعتگران برای وثیقه تسهیلات حذف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عبدالحمید دربانیان دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بانک‌ها در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی و تولیدی سند ویلا و خانه برای ضمانت طلب می‌کنند که این رویکرد غیرقانونی است.

او افزود: بانک‌ها در ارایه تسهیلات رونق تولید هرنوع ضمانتی را قبول نمی‌کنند و باید املاک شخص تسهیلات گیرنده در قالب ضمانت در اختیار بانک قرار گیرد.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: از سوی دیگر، بانک‌ها در ارایه تسهیلات ارزش واقعی ملک و تجهیزات واحد‌های تولیدی را، در بررسی غیرکارشناسی، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند تا از تسهیلات گیرنده ضمانت‌های دیگری مانند خانه و ویلا هم دریافت کنند.

دربانیان تصریح کرد: این رویه‌های غیرکارشناسی در اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های عامل غیراصولی است و در بلندمدت به تولید و اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

او اضافه کرد: قانون جامع برای برخورد با تخلف‌های متعدد بانک‌ها در دریافت وثیقه‌های گران قیمت وجود ندارد و باید با اتخاذ رویکرد‌های قانونی با اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف در این بخش برخورد شود.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی نیازمند حمایت هستند، برای تامین نقدینگی سرمایه در گردش و ثابت واحد‌های تولیدی باید این فعالان اقتصادی بیش از پیش حمایت شوند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن

بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام / م

صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی نیازمند حمایت هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.