سفر هیئت چینی به آمریکا برای از سرگیری مذاکرات تجاری

معاون وزیر بازرگانی چین از سفر هیئتی از این کشور به آمریکا برای انجام مذاکرات تجاری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، «وانگ شوون» معاون وزیر بازرگانی چین، امروز یکشنبه اعلام کرد «لیو هی» مذاکره کننده تجاری ارشد این کشور، قرار است سرپرستی هیئت چینی به آمریکا را برای دور آتی مذاکرات تجاری بر عهده داشته باشد. این مذاکرات قرار است یک هفته پس از روز ملی چین برگزار شود.

معاون وزیر بازرگانی چین همچنین گفت: ما منتظر سیزدهمین دور مذاکرات هستیم. ما امیدواریم هر دو طرف بر اساس احترام متقابل و برابر، به دغدغه‌های طرف مقابل توجه کرده و از مذاکرات برای حل اختلافات و پیدا کردن راه حلی که برای دو طرف مفید است، استفاده کنند.

معاون وزیر بازرگانی چین در اظهارات امروز خود زمان مشخصی را برای مذاکرات تأیید نکرد؛ اما شبکه سی ان بی سی پیشتر به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود دور بعدی مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در تاریخ دهم و یازدهم اکتبر برگزار می‌شود.

قرار است حزب حاکم چین هفتادمین سالگرد حکمرانی خود را  یک اکتبر جشن بگیرد و تعطیلات ملی از یکم تا سوم اکتبر برگزار می‌شود. آمریکا و چین که بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان به حساب می‌آیند، بیش از یک سال است در تنش تجاری با یکدیگر به سر می‌برند و هر کدام، تعرفه‌هایی را برای میلیارد‌ها دلار از کالا‌های کشور مقابل وضع کرده اند. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همچنین شرکت هواوی، غول مخابراتی چین را در فهرست سیاه خود قرار داده تا از خرید این شرکت از تأمین کنندگان قطعات آمریکایی به شکل مؤثری جلوگیری کند.

همچنین روز جمعه کاخ سفید اعلام کرد که در حال بررسی طرحی برای ممنوع کردن سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در شرکت‌های چینی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار