آخرین تلاش‌های نتانیاهو برای تشکیل کابینه پس از ناکامی‌های اخیر

پس از ناکامی‌های اخیر نتانیاهو برای تشکیل کابینه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آخرین بار خواهان دیدار با رئیس حزب آبی و سفید شد.

نتانیاهو خواهان دیدار با بنی گانتس شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، پس از تلاش‌های ناکام نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه یکپارچه، بنیامین نتانیاهو در آخرین تلاش‌های خود از بنی گانتس، رهبر حزب آبی و سفید خواست تا فورا پس از تعطیلات با وی دیدار کند.

طبق بیانیه‌ای که از سوی حزب لیکود منتشر شده، پس از آنکه گفتگو‌ها برای تشکیل کابینه یکپارچه به یک توافق منجر نشد، صبح امروز نتانیاهو با بنی گانتس -که اکنون در لندن به سر می‌برد- تماس گرفت و به وی پیشنهاد داد تا بلافاصله پس از بازگشت وی به فلسطین اشغالی، در روز چهارشنبه با وی دیدار کند. طبق این بیانیه، نتانیاهو حتی پیشنهاد داد تا به خانه بنی گانتس برای این دیدار برود.

همچنین طبق اعلام هاآرتص، تیم‌های مذاکره دو حزب (حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و حزب آبی آبی و سفید به رهبری بنی گانتس) روز چهارشنبه در ساعت ۱۰ صبح در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با یکدیگر دیدار خواهند کرد و احتمال می‌رود نتانیاهو و بنی گانتس چهارشنبه شب با هم دیدار کنند.

همچنین حزب آبی و سفید در این خصوص اعلام کرد: ما بار دیگر خواهان مذاکرات مستقیم میان احزاب لیکود و «آبی و سفید» بر اساس اصل شکل گیری کابینه‌ای واحد، فراگیر و لیبرال هستیم. این، هدف ماست و ما تمامی تلاشهایمان را می‌کنیم.

این حزب همچنین اعلام کرد گفتگو، تنها را جلوگیری از برگزاری انتخابات سوم است. پیشتر رسانه‌ها از احتمال اعلام ناکامی نتانیاهو در تشکیل کابینه سخن گفته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار