مشاور کاخ سفید افشاگر اوکراین گیت را خرابکار خواند

مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا فرد افشاگر رسوایی اوکراین گیت را خرابکار دانست.

مشاور کاخ سفید: افشاگر واقعی ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، استفان میلر، مشاور ارشد کاخ سفید مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افشاگر واقعی است و شکایت فرد افشاگر رسوایی اوکراین گیت، که بحث استیضاح او را دوباره داغ کرده، را جاسوسی دانست.

مشاور ارشد ترامپ امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: رئیس‌جمهور آمریکا یک افشاگر است و این فرد (افشاگر) خرابکاری است که سعی در تضعیف یک دولت منتخب دموکراتیک دارد.

میلر در ادامه با انتقاد از شکایت اخیر فرد افشاگری که مکالمه تلفنی میان ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را برملا کرده، مدعی شد بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا شواهدی از وجود تعصبات سیاسی در این شکایت را یافته است.

مشاور ارشد کاخ سفید از پاسخ به این سوال، که چرا ترامپ رودی جولیانی، وکیل خود، را مامور کسب اطلاعات درباره جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اقدامات پسرش در اوکراین کرده است، طفره رفت.

میلر همچنین از پاسخ به این سوال که چرا دولت واشنگتن در ارسال کمک نظامی به اوکراین وقفه ایجاد کرده است، امتناع کرد. مشاور ترامپ تاکید کرد ما باید بر روی رسوایی واقعی‌تر که همان خرابکاری عمیق در کشور است، متمرکز شویم!

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا بر زلنسکی فشار آورده تا مقامات کی‌یف را قانع کند بطور غیرمستقیم به او در انتخابات مجدد در سال ۲۰۲۰ کمک کنند، رسوایی شدیدی در واشنگتن به وقوع پیوست.

مخالفان ترامپ اعلام کرده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا بر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فشار آورده تا تحقیقاتی را علیه «هانتر بایدن»، پسر جو بایدن، معاون باراک اوباما راه بیاندازد.

بنا به گفته این افشاگر رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. هفته گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد. در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید».

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار