تصمیم اپل به ساخت آیفون در هند

به دنبال بالا گرفتن جنگ تجاری میان چین و آمریکا، شرکت آمریکایی «اپل» تصمیم گرفته است محصولات جدید خود را در هند تولید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز، در پی بالا گرفتن اختلافات تجاری بین چین و آمریکا، شرکت آمریکایی اپل تصمیم گرفته است با انجام سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، محصولات آیفون را در هند تولید و سپس به بازار صادراتی ارائه کند.

بر اساس این گزارش، در پی جنگ تجاری شرکت‌های آمریکایی به دنبال مکانی دیگر غیر از چین برای تولیدات خود هستند.

قرار است این برنامه از سوی شرکت «فاکس کان» که شریک تایوانی اپل است اجرا شود و محلی در شهر «چنای» هند برای ایجاد خط تولید تجهیز شود.

شرکت اپل پیش‌بینی کرده است که با این اقدام، ضمن کاهش ۲۰ درصدی عوارض گمرکی برای ورود محصولات خود به هند، بتواند سهم بیشتری از دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند دنیا را از آن خود کند.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا از حدود یکسال و نیم پیش و با اعتراض دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کسری تجاری۴۳۰ میلیارد دلاریاین کشور در قبال واردات کالا‌های چینی آغاز شد. در این مدت آمریکا تعرفه واردات ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داده و دولت چین نیز در اقدامی متقابل واردات ۱۱۰ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکایی را مشمول پرداخت تعرفه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار