استاندار اردبیل:

آموزش مهارت‌های زندگی باید هدف گذاری شود

استاندار اردبیل گفت: جامعه هدف بحث آموزش مهارت‌های زندگی در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به تفکیک جنسیت باید هدف گذاری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی گفت: ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی برای پیشگیری از پدیده طلاق احساس می‌شود و باید در این زمینه تلاش کرد.

او با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از ادارات، کارخانه‌ها و محل‌های پرتراکم شروع شود گفت:پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است رواشناسان با مشخص کردن جامعه هدف می‌توانند به آموزش قبل از ازدواج زوجین و مجرد‌های شاغل در دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

استاندار اردبیل بر تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی تاکید کرد و افزود: کارشناسان گارگروه تخصصی با مشخص کردن سرفصل‌های آموزشی و نحوه آموزش شیوه نامه‌ای را تدوین و این قضیه را جمع بندی کنند.

بهنام جو افزود: در فاز اول این طرح پرسنل و خانواده‌های استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دوره‌های آموزشی با مشوق‌های لازم برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره‌های ازدواج باید ساماندهی شوند، اظهار کرد: در این طرح رنج سنی افراد کاملا مشخص است افراد بالای ۵۰سال و پایین‌تر از ۱۵ سال خارج از آموزش آگاهی دهی ازدواج قرار خواهند گرفت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کارشناسان مشاور باید بعد از ازدواج هم با مشتریان خود در ارتباط باشند افزود: می‌توان با هماهنگی بیشتر جهت مشاوره به پرسنل یک روان شناس با معرفی نظام روانشناسی در ادارات مستقر شوند.

بهنام جو با اشاره به اینکه این طرح دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان‌ها و دانشجویان را در بر می‌گیرد افزود: علاوه بر آن افراد متقاضی مشاوره و در استانه ازدواج باید بیش از سایرین مورد توجه باشند.

او افزود: قبل از برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌توان برای عوامل ومصدیان دفترخانه‌ها نیز دوره آوزشی کامل برگزار کرد.

استاندار اردبیل گفت: در اجرای این طرح باید احساس کنیم که با یک بحران جدی مواجه هستیم و برای خروج از بحران برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

بهنامجو ادامه داد: آموزش‌ها باید با فرهنگ ایرانی و منطقه‌ای همخوانی داشته باشد و همه جوانب در بررسی موضوع مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.