بهره برداری از سد عمارت گرمی در دهه فجر امسال

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سد عمارت گرمی دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است و در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  مسعود امامی‌یگانه، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از عملیات اجرایی این سد ۱۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم شهرستان گرمی مغان زیرپوشش آبیاری قرار می‌گیرد.

او افزود: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

امامی توسعه و بهبود اراضی منطقه ، تامین آب شرب  ، تامین نیاز زیست‌محیطی و پایداری جریان رودخانه ، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت، رونق کسب و کار با توسعه باغ و زمین‌های کشاورزی، ساماندهی و اسکان عشایر، افزایش تولیدات کشاورزی و دامی و ایجاد صنایع وابسته را از جمله اهداف اجرای پروژه ذکر کرد.

او درباره عملیات اجرایی پایاب سد سبلان مشگین‌شهر هم گفت: برای اجرای این پروژه ۹۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۶۰۰ میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی اختصاص داده شده که تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص استان پایاب سد گیوی است که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که در صورت تکمیل سه هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه به سیستم آبیاری مدرن مجهز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

سد عمارت گرمی ۹۳ درصد پیشرفت دارد

 

برچسب ها: آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.