سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از شناسایی و انهدام ۲۶ کومه شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال امروز در جمع خبرنگاران گفت: مامورین اجرائی پاسگاه محیط بانی برندق با اجرای گشت و کنترل مداوم در محل چشمه‌های مناطق کم آب منطقه حفاظت شده آق داغ موفق به انهدام ۲۴ کومه شکارچیان غیرمجاز شدند.

او افزود: محیط بانان پاسگاه برندق، طی یک هفته گذشته با پایش محل چشمه ها، آبگیر‌ها و آبشخور‌های موجود در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش خورش رستم، موفق به شناسایی و انهدام بیش از ۲۶ کومه (پوری) شکارچیان غیرمجاز شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده این نوع شکار غیر مجاز در مناطق آزاد و تحت مدیریت این شهرستان، می‌تواند با سامانه ارتباط مردمی حفاظت محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ و یا ادارات شهرستان‌ها تماس و اطلاعات و گزارش خود را ارائه نمایند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری یکی از مهم‌ترین مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل می‌باشد.

انتهای پیام/ح

شناسایی کومه شکارچیان غیرمجاز در خلخال

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.