بسته اخبار حوادث هشتم مهرماه ۹۸؛

کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک اتوبوس / هلاکت ۲ سارق مسلح شرور در ایرانشهر

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه هشتم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق از یک اتوبوس /به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز دو شنبه هشتم مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کالای قاچاق در نیکشهر توقیف شد

با هوشیاری مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان نیکشهر یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.

سردار احمد طاهری  جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان نیکشهر با کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل کالای قاچاق در محور "چابهار- نیکشهر" بلافاصله وارد عمل شدند.

او افزود: مأموران با کنترل محور مواصلاتی در پلیس راه "نیکشهر – چابهار" این اتوبوس را که از چابهار به مقصد زاهدان در حرکت بود، شناسایی و با علائم هشدار دهنده متوقف کردند.

سردار طاهری تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی در بازرسی از این خودرو یک دستگاه اسپیلت ۳۰ هزار، ۲ دستگاه اسپیلت ۱۲ هزار، ۱۲عدد گلگیر خودروی تویوتا، ۱۰عدد کاپوت خودروی تویوتا، ۳۰۰ دستگاه قفل وکلید درب تویوتا، ۱۱۲ عدد آینه بغل خودروی تویوتا، ۱۰۰عدد چراغ خطر خودروی تویوتا، ۵۰عدد دسته راهنمای خودروی تویوتا،۲۰ عدد شیشه بالابر خودروی تویوتا،۱۰۰عددگیره کاپوت خودروی تویوتا، تعداد۲۰۰عدد لامپ رشته ای، ۲۵ طاقه پارچه، ۲۷ کارتن ظروف چینی ۳۰ پارچه‌ای،۶ کارتن ظروف چینی ۲۶ پارچه‌ای، ۶ کارتن دستگاه ساندویچ ساز، ۸ کارتن قوری و کتری برقی، ۲۱۶ عدد نیم لیوان خارجی، ۹۶۰ عدد کمپوت آناناس، ۲۱۶۰ عدد کاپوچینو، ۲۴ کارتن چای خارجی ۱۰ کیلویی، ۲۸ عدد قوطی روغن زیتون ۴ کیلویی، ۶۰ شیشه روغن زیتون ۱/۵لیتری، ۱۲۰۰ شیشه آبمیوه آناناس قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی را که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف اتوبوس جاساز شده بودند، کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: خودروی اتوبوس توقیف و ۴ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان با تأکید بر اینکه پلیس در مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی و قاچاقچیان با جدیت پای کار بوده و در این راه از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد از شهروندان خواست هر گونه اخبار و اطلاعات خود را در خصوص این افراد سود جو، از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

هلاکت ۲ سارق مسلح شرور در "ایرانشهر"

سردار "احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان وبلوچستان گفت:  در پی سرقت مسلحانه تلفن همراه یکی از شهروندان در شامگاه سوم مهر ماه، توسط دو جوان موتوسوار در یکی از مناطق شهر ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی قرار گرفت.

کشف بیش از ۱۲ تن شیر خشک قاچاق در ایرانشهر

با هوشیاری مأموران انتظامی ایرانشهر بیش از ۱۲ تن شیر خشک قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد:  مأموران ایست و بازرسی مسجدحضرت ابوالفضل (ع) ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم-بزمان" به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  بیان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ تن و ۹۷۵ کیلو شیرخشک قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی را کشف کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق را کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطر نشان کرد: کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

بیش از ۷۴ تن موادغذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۷۴ هزار و ۵۲۲ کیلوگرم انواع موادغذایی تاریخ گذشته و فاسد در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه کشف و معدوم سازی شد.

سید مهدی طباطبایی  اظهار داشت: این موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی جمع‌آوری شده است.

او ادامه داد: ۵۶ هزار و ۵۲۵ مورد بازدید در این مدت از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی شهرستان‌های زیر پوشش‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شدکه علاوه بر کشف موادغذایی فاسد،۱۰۱ واحد صنفی متخلف نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان صدور چهار هزار و ۶۱۰ کارت بهداشتی را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت بهداشت آب آشامیدنی، ۱۱۸ هزار و ۷۸۸ مورد کلرسنجی در این مدت انجام شد.

او خاطر نشان کرد: سامانه گویای ۱۹۰ به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.

توقیف سوخت قاچاق در قصرقند

حیدر احمدی بنی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار بیان کرد:مأمورین پلیس آگاهی شهرستان قصر قند در ایست بازرسی از یک خودروی نیسان مقدار هزار و ۸۸۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل کشف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به این اداره ارسال شد.

او  افزود: خودروی حمل سوخت به استناد قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز توقیف  شد.

او گفت: شعبه اتهام انتسابی به متهم را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط سوخت‌ها به پرداخت مبلغ ۲۳۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۱۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از دستگیری ۲ زورگیر حرفه‌ای با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"حمیدرضا اکبری  گفت: در پی گزارش چند فقره زورگیری وجوه نقد و تلفن همراه از شهروندان در سطح شهر زاهدان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی دقیق سرقت‌ها و شناسایی مناطق آسیب پذیر گشت‌های هدفمندی را با همکاری دیگر گشت‌های انتظامی سطح شهر زاهدان آغاز تا اینکه ساعات پایانی شب گذشته یکی از تیم‌های یگان امداد هنگام گشت زنی در محدوده خیابان رسالت به ۲ سرنشین یک دستگاه سواری پراید مظنون و به راننده آن دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان اظهار داشت: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست متواری که پس از طی مسافتی آن را با علائم هشدار دهنده متوقف و در بازرسی از خودرو یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی و ۴ عدد فشنگ ساچمه‌ای و یک قبضه شمشیر و قبضه قمه و یک تیغه چاقو کشف کردند.

او گفت: متهمان جوان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت به عنف در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

سرهنگ اکبری خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و همدستان آن‌ها ادامه دارد.

او در ادامه از شهروندان خواست در مکان‌های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و برای جابه‌جایی در شهر از تاکسی و خودرو‌های مشخص استفاده کنند و اگر پول و یا اشیاء قیمتی به همراه دارند، آن را به نحوی حمل کنند که جلب توجه نکند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار