فرماندار قم عنوان کرد؛

ریشه معضل اعتیاد را باید به‌صورت قطعی از مهدکودک‌ها قطع کرد

حیدری گفت: ریشه این معضل را باید به‌صورت قطعی از مهدکودک‌ها قطع کرد و بچه‌ها را با اطلاعات کافی پرورش دهیم تا به معضلات نه بگویند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم با اشاره به اهمیت توجه به مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشترین تمرکز بر روی مبارزه بوده و آتش مقابله بیشتر است که در گزارش‌ها نیز کاملاً مشهود است و این ناشی از آن بوده که هم مردم چنین توقعی را داشته و هم نهاد‌های مسئول بیشتر به این سمت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حیدری اضافه کرد: درمان در مرحله دوم و پیشگیری در مرحله سوم قرار دارد که بودجه‌های تخصیص داده شده نیز حاکی از این امر است، اما برای پیشگیری در مهدکودک‌ها و مدارس، بسیار سرمایه‌گذاری کمی صورت می‌گیرد و این اشتباهی است که ما مرتکب می‌شویم.

فرماندار قم با بیان اینکه برای ساخت یک کمپ ترک اعتیاد هزینه‌های سنگینی می‌شود، تصریح کرد: ریشه این معضل را باید به‌صورت قطعی از مهدکودک‌ها قطع کرد و بچه‌ها را با اطلاعات کافی پرورش دهیم تا به معضلات نه بگویند.

حیدری تأکید کرد: دستگاه‌ها باید تکالیف درستی داشته باشند و به آن‌ها درست عمل کنند و در صورت تخطی از وظایف و برنامه‌ها، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

فرماندار قم گفت: در کمپ‌های ترک اعتیاد، یارانه پرداخت می‌شود و افراد تحت پوشش قرار می‌گیرند و حق استان قم در این زمینه ضایع می‌شود، که باید نمایندگان استان و بهزیستی تلاش کنند این یارانه افزایش پیدا کند.

حیدری افزود: مهاجرین و غیربومی‌ها بیشترین آمار افراد دارای اعتیاد را در قم تشکیل می‌دهند و قم را باید در تخصیص منابع متفاوت دید، چرا که برای نظام و انقلاب، مرکزیت دارد و نمی‌توان گفت که همه استان‌ها را باید یکسان دید.

فرماندارقم با یادآوری اینکه قم یک شهر زیارتی و حرم اهل‌بیت (ع) بوده و توجه به افراد مستضعف و آسیب‌پذیر سبب شده بسیاری از این افراد به قم پناه بیاورند، خاطرنشان کرد: بستر ورود این افراد به قم فراهم بوده و باید مراقب باشیم با برنامه‌ریزی، جلوی رسوب این موضوعات را بگیریم.

انتهای پیام/ح

بیشترین جمعیت معتاد قم در بین مهاجران و غیربومی‌ها‌ست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.