اطراف جزیره خارگ آلوده به نفت است؟

ر‎وابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران پیرو انتشار خبر آلودگی نفتی در سواحل خلیج‌فارس اعلام کرد: هیچ‌گونه نشت نفت در خلیج‌فارس و به ویژه اطراف جزیره خارگ جریان ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ر‎وابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد: ۲۲ شهریور خط لوله ۲۴ اینچ میدان ابوذر به جزیره خارگ در فاصله ۲.۵ مایلی سواحل این جزیره، دچار نشتی شد که بلافاصله نیروهای ایمنی و محیط زیست این شرکت جستجو برای یافتن محل نشتی را آغاز کردند و پس از شناسایی محل دقیق آن اقدامات فوری برای برطرف کردن آن آغاز شد.

پس از کنترل نشتی، با حضور کشتی‌های حاوی مایع OSE، مراحل امحاء لکه‌های نفتی با پاشیدن مایع مورد نظر صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

‎پس از چند روز مقداری از لکه‌های نفتی به سواحل جزیره خارگ می‌رسد که این لکه‌ها نیز به وسیله خودرو‌های آتش‌نشانی موجود در جزیره جمع‌آوری شد و هم‌اکنون اثری از این لکه‌ها وجود ندارد.

‎شرکت نفت فلات قاره ایران در ادامه عنوان کرده است که خود را متعهد به رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی می‌داند و این موضوع را همواره به عنوان اولویت در دستور کار قرار داده است.

پیش از این هم سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرده بود، آلودگی نفتی اطراف جزیره خارگ، با نظارت مستقیم این اداره کل و همکاری شرکت نفت فلات قاره در چندین نوبت به روش بیولوژیکی پاکسازی شده و به منظور اطمینان از پاکسازی آلودگی نفتی، پایش هوایی در دو نوبت صورت گرفته است.

خارگ در در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت ایران از جزیره خارگ صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اثری از لکه‌های نفتی در اطراف جزیره خارگ وجود ندارد

 

برچسب ها: محیط زیست ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.