ثبت ۳۱۰ مورد ازدواج در سلسله

رئیس اداره ثبت احوال سلسله گفت: ۳۱۰ مورد واقعه ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رئیس اداره ثبت احوال سلسله گفت: ۳۱۰ مورد واقعه ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته است.

احمد اسدی  با اشاره به مسائل اقتصادی و ترس جوانان از قبول مسئولیت اقتصادی یک خانواده افزود: ادامه روند کاهش نرخ ازدواج می‌تواند منشا بسیاری از آسیب‌ها و نگرانی‌ها در جامعه شود.

او  بیان کرد: ازدواج جوانان و تشکیل خانواده باید از طریق آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه مطرح شود و کارشناسان مذهبی و دینی باید بیش از این به تشکیل خانواده و بیان اهمیت آن بپردازند.

رئیس اداره ثبت احوال سلسله اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال آمار طلاق در این شهرستان ۲۵ درصد افزایش داشت که به دلیل آنکه دفترخانه شهر فیروزآباد مربوط به شهرستان خرم آباد است بخشی از این آمار‌ها به خرم آباد منتقل می‌شود.

اسدی افزود: ۶۶۹ مورد ولادت در ۶ ماهه نخست امسال به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۷ مورد بوده است.

او با اشاره به فراوانی اسامی دخترانه و پسرانه در شهرستان، گفت: اسامی فاطمه، زهرا و هانا برای نامگذاری دختران و اسامی حسین، امیرحسین و سامیار برای نامگذاری پسران بیشترین فراوانی را داشته است.

فرماندار سلسله نیز در این جلسه با اشاره به نرخ ۲۵ درصدی طلاق در این شهرستان و با تاکید بر اینکه باید علل این طلاق‌ها جستجو شود، اظهار داشت: برگزاری مشاوره‌های قبل از ازدواج ضروری است ضمن آنکه باید والدین هم آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری از طلاق فرزندان را ببینند.

شریف خسروی افزود: مهمترین علل وقوع طلاق، بالا رفتن سطح توقعات خانواده‌ها و زوجین است که با بروز مشکلات اقتصادی در جامعه، این آمار افزایش یافته است.

او با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و سمینار‌ها برای جوانان در آستانه ازدواج و والدین آن‌ها در کاهش آمار طلاق، اهمیت بسزایی دارد اظهار داشت: به منظور پیشگیری از طلاق، کاهش و کنترل آن، همایشی برای آگاه سازی والدین و فرزندان آنان در سلسله برگزار می‎شود.

ایرج حاتمی رئیس مرکز پزشکی قانونی سلسله نیز در این جلسه با اشاره به رجوع ۸۱۸ پرونده در شش ماهه نخست امسال، افزود: یکی از مهمترین مشکلات پزشکی شهرستان سلسله نبود مرکز بررسی علت فوت در شهرستان است که شهروندان را ناگزیر به مراجعه به خرم آباد و یا شهر‌های همجوار می‌کند.

او  ادامه داد: در صورت فراهم شدن زمینه همکاری خیران و شهرداری الشتر، پزشکی قانونی استان آمادگی تامین اعتبار لازم برای ساخت این مرکز را دارد.

انتهای پیام/ب

۳۱۰ مورد ازدواج در سلسله ثبت شد

برچسب ها: ثبت احوال ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.