در پیامی در توئیتر؛

موسوی از بازگرداندن ۱۷۰۰ لوح تخت جمشید خبر داد

سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: به همت وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری بیش از ۱۷۰۰ لوح تخت جمشید به کشور باز گردانده شدند.

موسوی از بازگرداندن ۱۷۰۰ لوح تخت جمشید خبر دادبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: به همت وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری بیش از ۱۷۰۰ لوح تخت جمشید به کشور باز گردانده شدند.

گفتنی است که این الواح از سال ۱۹۳۵ میلادی در زمان رژیم سابق و با اجازه دولت وقت و برای مطالعه بیشتر به موسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو امانت داده شد.

در دوران ریاست جمهوری جرج بوش پسر قرار بود این الواح فروخته شده و پول آن در اختیار افرادی قرار بگیرند که به دروغ ایران را متهم به انجام اقدامات تروریستی می‌کردند.


بیشتر بخوانید: امکان استفاده از مکانیسم اسنپ بک علیه ایران وجود ندارد/ عدم آمادگی ریاض برای انجام گفتگو


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۰۷:۰۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
این دفعه دولت زد توخال ویک کار درست انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۲۳:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
این هم از شاه پهلوی . وقتی سر قبر کوروش کبیر می گفت کوروش اسوده بخواب چون ما بیداریم ولی از ان طرف الواح تاریخی و قدمت باستانی کشورمان را راحت به بیگانگان داده است تاریخ و هویتمان را نابود کرده مردم باید این حقایق را بدادند و واقعیت اشکار شود که چه کسی دنبال نابودی هویتمان بوده است
آخرین اخبار