فرماندار شهرستان دیواندره گفت:سد سیازاخ دیواندره که ظرفیت آن ۲۳۰ میلیون متر مکعب است و پیشرفت فیزیکی سد و تاسیسات وابسته در حدود ۹۳ درصد و پیشرفت فیزیکی طرح با احتساب پروژه‌های مرتبط در حدود ۸۶ درصد است.

سد سیازاخ دیواندره پیشرفت فیزیکی خوبی داشته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان از سد سیازاخ و پروژه‌های مرتبط با آن در شهرستان دیواندره، اظهار داشت: تامین آب شرب دبواندره، زرینه و بیجار، تامین آب مجتمع‌های آب شرب روستایی شهرستان، تامین آب ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در پایاب سد و تامین آب بخش صنعت این شهرها، اهمیت توجه به بهره برداری سد سیازاخ را دو چندان کرده است.

او با انتقاد از جانمایی سایت روستا‌های گله سور و شیخ حیدر، افزود: جانمایی و طراحی که در سایت روستا‌های گله سور و شیخ حیدر انجام شده هزینه‌های سنگینی را بر دوش مردم این روستا‌ها تحمیل خواهد کرد که نیازمند چاره اندیشی و تصمیمات درست و صحیح است.

فرماندار شهرستان دیواندره ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان برای برون رفت از این وضعیت و تسطیح سایت‌های جایگزین این روستاها، اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در ادامه این بازدید با بیان اینکه سد سیازاخ نیازمند عزمی جهادی و تلاش مضاعف دست اندرکاران و حمایت مسئولان استان و شهرستان دارد، یادآور شد: در صورتی که پل دسترسی روستای قلعه ریحانه که در مسیر جاده جایگزین روستا‌های گله سور و دباغ قرار دارد تا اواسط سال آینده به اتمام برسد این سد تا ۹۰ میلیون متر مکعب آبگیری خواهد شد.

حسنی بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های انجام شده و اتمام اصلاحات تونل‌های انحرافی سد تا پایان آبان ماه سال جاری، آبگیری سیازاخ تا حجم ۳۰ میلیون متر مکعب برسد.

او گفت: در بازدید میدانی از این پروژه‌ها مشکلات و نواقص موجود بررسی شد و طی جلسه‌ای در مرکز استان با حضور فرماندار دیواندره و مدیران کل مرتبط، تصمیماتی عملی و قابل اجرا گرفته خواهد شد.

گفتنی است سد سیازاخ دیواندره از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است که ظرفیت آن ۲۳۰ میلیون متر مکعب است و پیشرفت فیزیکی سد و تاسیسات وابسته در حدود ۹۳ درصد و پیشرفت فیزیکی طرح با احتساب پروژه‌های مرتبط در حدود ۸۶ درصد است.

انتهای پیام/ز

سد سیازاخ موتور محرکه و محور توسعه اقتصادی دیواندره است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.