راه اندازی مجتمع رسیدگی به جرائم کودکان در همدان

رئیس کل دادگستری همدان از راه اندازی مجتمع رسیدگی به جرائم کودکان در این استان خبر داد.

راه اندازی مجتمع رسیدگی به جرائم کودکان در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا عدالت خواه، رئیس کل دادگستری همدان در یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در همدان گفت: رسیدگی به تخلفات نوجوانان و کودکان باید در شرایط خاص طبق انجام مشاوره‌های لازم انجام شود.

او افزود: این مجتمع قضایی به منظور رسیدگی به جرائم کودکان و نوجوانان با شرایط خاص رسیدگی از سوی قضات متخصص فعالیت خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه راه اندازی چنین مجتمعی با تامین ساختمان از سوی استانداری همدان محقق خواد شد، گفت: رسیدگی به جرم و تخلفات کودک و نوجوان متفاوت با بزرگسالان است که باید به آن توجه شود.

عدالت خواه ادامه داد: قانونگذار در ماده ۹۱ قانون اساسی رشد عقلی را پذیرفته است و همان گونه که در معاملات رشد عقلی مورد توجه است در مجازات‌ها نیز رشد عقلی را باید در نظر گرفت و قاضی باید رشد عقلی مجرم را احراز کند.

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز گفت: کودکان معارض با قانون به همراه سارقان و سایر مجرمان در یک مجتمع قضایی در همدان دادرسی می‌شوند که نیاز است مجتمعی جدا برای کودکان ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

رسیدگی به جرم و تخلفات کودک و نوجوان باید مورد توجه قرار گیرد

برچسب ها: دادگاه ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.