سقوط حجم تولید نفت آمریکا

گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام آمریکا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

سقوط حجم تولید نفت آمریکا/ کاهش ۳۳۲ هزار بشگه‌ای در خلیج مکزیکبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد تولید نفت خام آمریکا در جولای ۲۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۸۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. این سومین ماه پیاپی کاهش نسبت به بالاترین رکورد آن در ماه آوریل بود. آمریکا در آوریل ۱۲.۱۲ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

بیشتر این کاهش تولید به خاطر پایین آمدن تولید در خلیج مکزیک آمریکاست. تولید در این منطقه حدود ۳۳۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید در داکوتای شمالی ۱۴ هزار بشکه در روز بالا رفته و به رکورد ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است در حالی که تولید در تگزاس ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و برای اولین بار از ۱۹۸۱ به بیش از پنج میلیون بشکه در روز رسیده است.


بیشتر بخوانید:  تولید روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت توسط غیراوپکی‌ها


رونق نفت شیل مخصوصاً افزایش تولید در تگزاس و داکوتای شمالی کمک کرد تا آمریکا تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت در جهان شود و از عربستان و روسیه پیشی بگیرد. اما سرعت رشد تولید آمریکا در سال جاری میلادی کند شده است، چون شرکت‌های انرژی آمریکا ده ماه متوالی است تعداد چاه‌های نفت خود را کاهش میدهند و هدف آن‌ها کاهش هزینه‌های حفاری‌های جدید است.

در همین حین، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید ناخالص ماهانه گاز طبیعی آمریکا در ۴۸ ایالت پایینی این کشور به رکورد جدید ۱۰۱.۳۴ میلیارد متر مکعب در روز در ماه جولای رسید در حالی که تولید گاز این کشور در ژوئن ۱۰۱.۱۹ میلیارد متر مکعب در روز بود.

در تگزاس، بزرگترین ایالت تولید کننده گاز آمریکا، تولید ۱.۸ درصد افزایش یافت و به رکورد ۲۷.۹۶ میلیارد متر مکعب در روز رسید.

در پنسیلوانیا، دومین ایالت بزرگ تولیدکننده گاز آمریکا، تولید ۱.۹ درصد بالاتر رفت و به ۱۹.۰۹ میلیارد متر مکعب در روز رسید.
انتهای پیام/

تولید نفت آمریکا ۲۷۶ هزار بشکه در روز کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار