برداشت ۶۰۶ هزار تن چغندر پاییزه و بهاره از اراضی کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۶۰۶ هزار تن چغندر پاییزه و بهاره در مجموع از ۹ هزار هکتار از اراضی استان برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال در مجموع ۹ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر رفت که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن مربوط به چغندر بهاره و مابقی پاییزه است.

او فصل کاشت چغندر بهاره را اواخر اسفندماه و اوایل فروردین‌ماه عنوان کرد و گفت : برداشت چغندر قند از مزارع استان کرمانشاه از نیمه دوم شهریورماه آغاز شد.

او با اشاره به مرغوبیت چغندر قند استان، گفت: کشت بهاره این محصول در اکثر شهرستان‌های استان انجام می‌شود و کشت پاییزه آن نیز در نواحی گرمسیری داریم.

حاتمی با بیان اینکه امسال مجموع تولید چغندر قند بهاره استان ۶۰۰ هزار تن بود، افزود: مطالبات بهره‌برداران از محل چغندر قند بهاره، ۲۱۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد پرداخت شده است.

این مسؤول زمان کشت چغندر پاییزه از اوایل مهرماه و برداشت آن را نیز در اسفندماه اعلام کرد و گفت: ۶ هزار تن چغندر پاییزه تحویل کارخانه‌های قند اسلام‌آباد غرب و بیستون شده است.

او افزود: کارخانه قند اسلام‌آباد طلب کشاورزان را کاملا تسویه کرده و کارخانه قند بیستون نیز که کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان بدهی آن باقی‌مانده قرار است تا نیمه اول مهرماه پرداخت کند.

حاتمی، نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و بحران آبی و استفاده از آب باران را از مهمترین مزایای کشت چغندر قند پاییزه در مناطق گرمسیری برشمرد .

 

 

انتهای پیام/د

۹ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر رفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.