آماده بودن جاده‌های کرمانشاه برای تردد زائران اربعین

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از آماده بودن جاده‌های استان برای تردد زائران اربعین خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فریبرز کرمی مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از آماده بودن جاده‌های استان برای تردد زائران اربعین خبر داد و گفت : ۲۹ سامانه ثبت تخلف سرعت برای ارتقای ایمنی راه‌های استان راه‌اندازی شده است.

او از نونوار شدن جاده‌های استان کرمانشاه به همت راهداری خبر داد و گفت : جاده‌های استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین آماده است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: از ابتدا و انتهای کل مسیر منتهی به مرز خسروی و همچنین مرز مهران، در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب تابلو و علائم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او نصب ۲۱۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، یک‌هزار و ۸۰۰ عدد علائم ایمنی در این مسیرها، ۲ هزار و ۷۰۰ عدد مسیرنمای کامپوزیت غیرقابل سرقت و نیوجرسی و لاین‌بندی خسروی به طول ۱۰۰ متر را از جمله اقدامات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی مسیر تردد زائران اربعین در استان دانست.

کرمی با اشاره به آسفالت و لکه‌گیری کل مسیر بزرگراه کربلا، افزود: استفاده از ۶ هزار تن آسفالت گرم به صورت امانی- پیمانی توسط اداره‌های تابعه برای لکه‌گیری موضعی و چاله‌پرکنی و مصرف ۸ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت سرد و همچنین رگلاژ و پرفیله کردن شانه‌راه‌ها به طول ۱۱۰ کیلومتر، اجرا شده است.

او گفت: برای داشتن جاده‌ای ایمن برای تردد زائران تا پایانه مرزی خسروی ۳۱ مورد ایمن‌سازی و آشکارسازی دماغه‌های دوربرگردان و تقاطع‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز گردنه عین‌الکش و همچنین تعریض تقاطع سیاخور برای تسهیل در تردد زوار انجام شده است.

کرمی به فعالیت ۳۵ دوربین نظارت تصویر در راستای نظارت بر ترافیک عبوری جاده‌های استان اشاره و گفت: ۲۹ سامانه ثبت تخلف سرعت برای ارتقای ایمنی راه‌های استان راه‌اندازی شده است.

او از تامین روشنایی کل محور‌های استان، تونل‌های حمیل و گردنه مرصاد خبر داد و گفت: به زائران در مرز خسروی نیز خدمات در خور و شأن آن‌ها ارائه می‌شود.

 این مسؤول گفت: لکه‌گیری و روکش آسفالت محوطه پلیس راه سرپل‌ذهاب، احداث باند هلی‌کوپتر در خسروی به ابعاد ۵۰ در ۵۰ متر و نصب نیوجرسی و لاین‌بندی خسروی به طول ۱۰۰ متر انجام شده است.

کرمی افزود: در حال حاضر در اطراف مرز خسروی و قصرشیرین پاکینگ‌های حمل و نقل عمومی و خصوصی آماده شده و برای اسکان موقت زائران در این مرز نیز تدارکاتی دیده شده است .

 

 

انتهای پیام/د

رصد لحظه‌ای جاده‌ها از طریق دوربین نظارت تصویری

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.