اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم درشهر گنبدهای فیروزه ای

دبیر اجرایی اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم در اصفهان گفت:مسابقات ملی کتابت قرآن کریم برای اولین بار به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

احسان پور نعمان دبیر اجرایی اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: چندسالی است که به دنبال رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر این مطلب که مسابقات سراسری قرآن کریم تنها محدود به هنر‌های آوایی نشود، مسئولان سازمان به دنبال این بودند تا بتوانند هنر‌های دیگری که نزدیکترین هنر به مسابقات آوایی قرآنی است مانندکتابت قرآن را ضمیمه‌ی این دوره از مسابقات کنند.

احسان پور نعمان افزود: فراخوان اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم حدود ۲ ماه پیش اعلام شد و کاتبان سراسر کشور یک صفحه از قرآن کریم را نگارش کردند و آثار فاخر خود را را به دبیرخانه‌ی این دوره از مسابقات ارسال کردند که از بین شرکت کنندگان تعداد ۲۸ نفر منتخب به مرحله‌ی پایانی راه پیدا کردند.

اودر خصوص منتخیبین مرحله‌ی پایانی مسابقات گفت: منتخبینی که به مرحله‌ی پایانی مسابقات کتابت قرآن کریم راه پیدا کردند ۱۹ نفر آقا و ۹ نفر خانم هستند و از این تعداد ۷ نفر آن‌ها در رده‌ی جوانان قرار دارند همچنین ۲۱ نفر از منتخبین، خوش نویسان موفق و حرفه‌ای در زمینه‌ی کتابت قرآن کریم هستند.

دبیر اجرایی اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم افزود: مسابقات کتابت قرآن کریم با محوریت خط نسخ ایرانی انتخاب شده است و شرکت کنندگان در مرحله‌ی پایانی این مسابقات متن واحدی را که توسط استادان این دوره انتخاب شده است را نگارش می‌کنند.

احسان پور نعمان با اشاره به برگزاری مسابقات ملی کتابت قرآن کریم گفت: داوری آثار پس از پایان زمان برگزاری مسابقات کتابت قرآن شروع می‌شود و بعد از تحلیل داوری، نفرات برتر در اختتامیه‌ی چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم اعلام و معرفی خواهند شد..
گفتنی است اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم امروز ساعت ۱۰ صبح در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/م
 

برگزاری اولین مسابقات ملی کتابت قرآن کریم در اصفهان

برچسب ها: قرآن ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار