صدور سند تک برگ برای ۴۲ درصد از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سند تک برگ برای ۴۲ درصد از اراضی ملی این استان صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از صدور سند تک برگ برای ۴۲ درصد از اراضی ملی این استان خبر داد.

او افزود: یکی از برنامه‌های دولت در تثبیت اراضی ملی، حدنگاری و کاداستر اراضی است.

محمدی مقدم اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح کاداستر از سال ۱۳۹۴ تا کنون، ۲۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری با همکاری ادارات کل ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان، دارای سند تک برگ شد.

او ادامه داد: امسال با رشد چشمگیری، ۳۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان کاداستر و حدنگاری گردید.

محمدی مقدم گفت: با اجرای عملیات کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص دقیقاً مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌گردد.

او با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود افزود: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم کرده است و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین خواری به شمار می‌رود.

محمدی مقدم اضافه کرد: هم اکنون در مجموع ۶۰۴ هزار هکتار از عرصه‌های ملی منابع طبیعی در استان معادل ۴۲ درصد از اراضی کاداستر شده اند.

او در پایان خواستار اصلاح مرز استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان از سوی مسئولان مربوطه شد.

انتهای پیام/ف

صدور سند تک برگ برای ۲۵۲ هزار هکتار از اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار