رئیس پلیس فتا استان ایلام خبرداد؛

کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از رسید خدمات پستی

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که با سوء استفاده از رسید خدمات پستی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از رسید خدمات پستی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،سرهنگ علی جمالی گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی ضمن مراجعه به این پلیس، عنوان کرد که از وی در فضای مجازی کلاهبرداری شده، در همین راستا پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

او افزود: در تحقیقات به عمل آمده، شاکی عنوان کرد که در فضای مجازی با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی اقدام به خرید و واریز وجه به حساب درج کننده آگهی داشته و پس از دریافت رسید پستی و کدرهگیری، پس از گذشت چند روز از تحویل کالا خبری نشده است.

سرهنگ جمالی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد کد رهگیری مرسولات پستی هم جعلی است و در سامانه اداره پست ثبت نشده است که در این راستا تلاش برای شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان کرد: با انجام اقدامات تخصصی و استفاده از شیوه و شگرد‌های فنی پلیس، متهم در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی به دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به اینکه متهم در برابر مستندات پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف و انگیزه خود از این کار را درآمد مالی عنوان کرد، بیان داشت: متهم برای جلب نظر خریداران رسید خدمات پستی را برای آن‌ها ارسال می‌کرد و پس از اطمینان از واریز وجه به حساب وی به عنوان پیش پرداخت و بیعانه سریعاً مراحل ارسال پستی کالا‌ها را لغو و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

او اظهار کرد: در صورت امکان در خرید‌های اینترنتی از واریز هرگونه وجهی به عنوان بیعانه و پیش پرداخت خودداری کرده و پس از دریافت کالا و اطمینان از صحت آن اقدام به واریز وجه به حساب فروشنده کنند.

سرهنگ جمالی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیسی را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در فضای مجازی، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

کلاهبرداری اینترنتی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.