هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در آبادان و جلوگیری از بحران سیل

امام جمعه آبادان گفت: تلاش‌ها، اقدامات و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر سبب عدم مواجه مردم آبادان با بحران‌های ناشی از سیل شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور  امام جمعه آبادان شامگاه گذشته  در جلسه ستاد بحران شهرستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، گفت: اینکه از هم اکنون به دنبال اندیشه و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادثی که بخواهد ذائقه مردم را تلخ کند هستید، قابل‌تقدیر است.

او با اشاره به اینکه آبادان در مسئله اربعین پیشتاز است، ادامه داد: اربعین مسئله ای است و از تمامی ارگان هایی که برای فراهم‌سازی زمینه خدمات‌رسانی مطلوب به زائران می‌کوشند، قدردانی می‌کنم، بخشی از باورهای دینی ما همین اربعین است که ما را سر سفره خدمات‌رسانی به مردم می‌نشاند و مسئولان با ذوق و شوق و به رغم تحریم‌ها و تورم در جهت خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین تلاش می‌کنند تا نمایش بزرگ اسلامی و کنگره عظیم اربعین که زمینه‌ساز ظهور امام زمان است به نحو بسیار خوبی برگزار شود.

امام جمعه آبادان گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش تعداد زائران ناشی از حذف ویزا باید اقدامات بهینه و مناسبی انجام شود، فصل گرماست و مساعدت بیشتری نیاز است، زیرا علاوه بر زائران ایرانی مرز شلمچه تنها گذرگاه زائران خارجی است و لذا باید خدمات‌رسانی بهینه و مطلوب باشد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پور افزود: در موضوع سیل حادث‌شده در فروردین‌ماه امسال با بهره‌گیری از امکانات موجود در شهر و تلاش‌ها و اقدامات شبانه‌روزی و حضور بی‌نظیر دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کاری شد کارستان، همه با تمام توانشان به موضوع ورود کردند و این قابل‌تحسین است چرا که از بابت این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها و به رغم مشکلات حاصل از بروز سیل در کشور اما در آبادان با هیچ بحرانی مواجه نبودیم، یک انسجام،همدلی و همراهی خاصی در میان تمام مجموعه‌ها وجود داشت و هر اداره‌ای از توان و امکاناتش در زمینه هادی مختلف به نحو مطلوب بهره برد.

او گفت: با همین نگاه و اندیشه و با توجه به تجربیات به دست آمده، اگر بحرانی منطقه را تهدید کرد مقابل آن می‌ایستیم.

امام جمعه آبادان افزود: اگر سیل بیاید از چند جهت متفاوت خواهد بود، پارسال گفته می‌شد که آب پشت سدها کم است و بخش زیادی از آب ناشی از سیل در آن جا ذخیره شد ضمن اینکه بخش زیادی از زمین‌ها از هورالعظیم تا شادگان تا اطراف جاده آبادان به اهواز و به عکس خالی بود که الان دریاچه‌ای از آب هست لذا نگاه راهبردی امسال باید نسبت به پارسال متفاوت تر باشد و با همت بهتری وارد شویم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی پورگفت: در بحث سیل گذشته تمامی مدیران، مسئولان، کارگران، کارکنان، اصحاب رسانه و نیروهای جهادی، مردمی و انتظامی، امنیتی و غیره همه و همه کمک کردند تا اثرات آن به حداقل برسد و لذا این تلاش‌ها قابل‌تقدیر و تحسین است.

او ادامه داد: همت والای همگان سبب شد تا ما در شهرستان آبادان حتی برای یک روز هم با مشکل و یا کمبود در بحث خدمات‌رسانی مواجه نشویم، در زمینه پیشگیری و اقدامات به موقع کوتاهی نشد و امید می رود تا با همین نگاه و ظرفیت‌ها و دغدغه‌هایی که هست بتوانیم آسیب هادی احتمالی را کم کنیم.

انتهای پیام/ د

جلوگیری از بحران سیل در آبادان

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.