افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

در پی کاهش ناگهانی ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلا با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتشار داده‌های صنعتی آمریکا که حاکی از کاهش ناگهانی ذخایر نفت خام آمریکا بود، بهای نفت امروز (چهارشنبه) روندی صعودی را طی کرد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۵۲ سنت افزایش، به ۵۹ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با ۶۱ سنت افزایش، ۵۴ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

انتشار داده‌های مؤسسه نفت آمریکا دیروز (سه شنبه) نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته پیش با ۵.۹ میلیون بشکه کاهش همراه بوده است. این در حالی است که انتظار می‌رفت ذخایر نفت خام آمریکا با ۱.۶ میلیون بشکه افزایش همراه باشد. گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی درباره ذخایر نفت خام آمریکا هم قرار است امروز منتشر شود.

بهای نفت در حال حاضر از پیش از حملات ۱۴ سپتامبر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی همچنان در سطح پایینی معامله می‌شود. همچنین اکوادور که یکی از کوچکترین اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) محسوب می‌شود دیروز اعلام کرد از تاریخ اول ژانویه سال آینده میلادی، از عضویت اوپک خارج خواهد شد. اکوادور دومین کشور پس از قطر است که از عضویت اوپک خارج می‌شود.

بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۴۷۹.۴۳ دلار رسید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار