سنددار کردن اراضی کشاورزی خراسان شمالی نیازمند اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریالی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سنددار کردن اراضی کشاوزی «کاداستر» مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۵۰۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، بایر و آیش استان نقشه کاداستر ندارد.

یوسفی افزود: از سال ۹۴ تاکنون از مجموع ۶۵۴ هزار و ۲۳۱ هکتار اراضی کشاورزی استان شامل اراضی آبی، دیم و باغ ها، آیش و بایر، ۱۲۷ هزار و ۳۵۱ هکتار آن نقشه کاداستر با ۶۸ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال اعتبار در سطح استان تهیه شده و یا در دست اجرا است.

او اظهار داشت: از این میزان، عملیات اجرایی نقشه برداری ۳۴ هزار و ۸۳۱ هکتار ۹۷ درصد، ۶۴ هزار هکتار دیگر هم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نقشه مابقی هم تهیه شده است.

یوسفی گفت: علاوه بر این، قرارداد ۲۸ هزار و ۵۳۰ هکتار برای نقشه برداری منعقد شده و ۱۶ هزار ۴۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی هم برای صدور سند به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل شده است.

یوسفی اظهار داشت: همچنین در سال ۹۶، عکسبرداری هوایی اراضی کشاورزی استان در سطح ۴۷۵ هزار هکتار انجام شد.

او گفت: تاکنون از محل اعتبارات استانی مبلغ پنج میلیارد ریال و همچنین از منابع ملی مبلغ ۴۲ میلیارد ریال برای اجرای طرح کاداستر جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از مجموع یکهزار و ۴۰۹ پلاک مشمول رفع تداخل، ۵۹۴ پلاک قرارداد منعقد شده است.

یوسفی اظهار داشت: از کل پلاک‌های تحت قرارداد تاکنون ۱۴۱ پلاک به مساحت ۲۴۰ هزار هکتار در کمیسیون استان مصوب و ۳۳۰ پلاک نقشه تجمیعی آن‌ها تهیه شده و در مرحله بررسی کارگروه‌های رفع تداخلات شهرستان‌ها و کمیسیون استان بوده و ۱۲۳ پلاک دیگر در حال تهیه نقشه اصلاح هندسی و تجمیعی است.

او گفت: همزمان با اجرای رفع تداخلات پلاک‌های ثبتی استان این مدیریت نقشه کاداستر اراضی ملی (اصلاح هندسی اراضی ملی و دولتی) در سطح ۹۸ هزار هکتار با همکاری منابع طبیعی در دست تهیه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: تعداد ۱۱۱ پلاک رفع تداخل شده در سامانه مدیریت حد نگاری (CMS) ثبت شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

گستره استان خراسان شمالی ۲۸ هزار و ۴۳۴ کیلومتر مربع است که از این نظر پانزدهمین استان کشور است.

انتهای پیام/د

سنددار کردن اراضی کشاورزی خراسان شمالی نیازمند اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.