معاون صنایع دستی وزارت میراث از اعطای نشان مرغوبیت به ۱۵۲ اثر صنایع دستی کشور در پنجمین داوری این آثار، خبر داد.

اعطای نشان مرغوبیت به ۱۵۲ اثر صنایع دستی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین خواجه‌بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، به ۱۵۲ اثر از ۸ استان، نشان مرغوبیت اعطا شد.

او افزود: پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت از ششم تا نهم مهر در شیراز برگزار و در آن ۳۵۶ اثر صنایع دستی از استان‌های فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر ارزیابی و داوری شد.

خواجه‌بیدختی در خصوص شاخص انتخاب آثار، گفت: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیباشناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات از جمله معیار‌های انتخاب این محصولات بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این دوره، ۴۹ اثر از استان فارس، ۱۷ اثر از بوشهر، ۱۲ اثر از خراسان جنوبی، ۴ اثر از کهگلیویه و بویراحمد، ۲۵ اثر از سیستان و بلوچستان، ۷ اثر از هرمزگان، ۱۷ اثر از خوزستان و ۲۱ اثر از کرمان، نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.
انتهای پیام/م

پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.