ذخایر معدنی پنهان با عملیات ژئوفیزیک هوایی شناسایی می‌شود

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: طرح شناسایی ذخایر معدنی پنهان با عملیات ژئوفیزیک هوایی در حال اجراست و تا کنون ۹ درصد مساحت معدنی پنهان کشور ژئوفیزیک هوایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا شهیدی در نشست با استاندار بوشهر یکی از اهداف سازمان زمین‌شناسی را شناسایی و اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از سطح به عمق دانست و گفت: در این زمینه، ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخائر پنهان معادن مورد توجه ویژه قرار دارد که این موارد ارتباطی به سطح ندارد.

او با بیان اینکه با اکتشاف مواد معدنی پنهان زمینه تولید ثروت، توسعه اقتصادی و اشتغال فراهم می‌شود افزود: با توجه به ظرفیت‌های مناسب مواد معدنی، عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان به عنوان یک لایه خدماتی ارزان و سریع در دست اجراست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ژئوفیزیک هوایی با گستره ۶۴۰ هزار کیلومتر مربع که معادل ۱۵۰ هزار کیلومتر خطی است برای اکتشاف ذخایر پنهان به وسیله بالگرد انجام می‌گیرد و تاکنون ۹ درصد مساحت معدنی پنهان کشور ژئوفیزیک هوایی شده است.

شهیدی بیان کرد: به منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی است.

او ادامه داد: استان بوشهر در حوزه معادن غیرفلزی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که از این توانمندی‌های معدنی می‌توان بهره‌برداری مطلوب کرد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اشاره به تدوین سوژه‌های زمین‌شناسی دریایی، ادامه داد: فعالیت‌های مهمی در حوزه زمین‌شناسی دریایی در نقاط ساحلی از جمله استان بوشهر در دست تهیه و اجراست.

شهیدی با بیان اینکه در عرصه دریا رسوب‌های فراوانی وارد دریا می‌شود، گفت: ژئوفیزیک دریا از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی است که در این زمینه برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

او همچنین از اجرای طرح ژئوتوریسم خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در این زمینه توانمندی بالایی دارد که باید به آن توجه کرد.

انتهای پیام/ک

طرح ژئوتوریسم در کشور  اجرا می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.