بسته اخبار حوادث دهم مهرماه ۹۸؛

اختلاف ۲ همسایه رنگ خون گرفت/ کشف ۱۰ فقره سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشور

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه دهم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اختلاف ۲ همسایه رنگ خون گرفت/ کشف ۱۰ فقره سرقت مسلحانه در جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز چهارشنبه دهم مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

قتل در زاهدان 

مردی ۵۴ ساله که در شهر زاهدان همسایه خود را با ضربات شمشیر، به قتل رسانده بود در کمتر از یک ساعت دستگیر شد.

سردار احمد طاهری جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۸:۲۰ دیروز صبح در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان سریعاً مأموران کلانتری ۱۹ برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: مأموران کلانتری با حضور در صحنه، جسد مرد ۵۷ ساله‌ای را مشاهده که بر اثر ضربات شیء نوک تیز به نواحی، پا، سینه و گردن به طرزی فجیع به قتل رسیده بود.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در تحقیقات میدانی و بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل جنایت مشخص شد مقتول هنگام خروج از منزل با یکی از همسایه هایش درگیر شده و مرد همسایه با چند ضربه شمشیر او را مصدوم و از محل متواری شده است.

سردار طاهری تصریح کرد: مأموران کلانتری ۱۹ با یک سری تحقیقات گسترده میدانی متهم را که در منزل خواهرش مخفی شده بود را در کمتر از یک ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

او خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئی‌های اولیه به قتل اعتراف و اظهار داشت از مدت‌ها پیش بر سر مسائل جزئی از قبیل جای پارک خودرو، گذاشتن زباله درب منزل و ... با هم اختلاف داشته و این اختلافات جزئی در دراز مدت باعث ایجاد کدورت میان آن‌ها شده بود.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهم به قتل به مقام قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت حقوق همسایگان خود حتی المقدور با صعه صدر و گذشت، اختلافات موجود با همسایگان خود را برطرف و در صورت حل نشدن مشکل، ازهر گونه اقدام خود سرانه اجتناب و موضوع را از طریق مراجع قضائی پیگیری کنند.

سارقان مسلح دستگیر شدند 

با تلاش شبانه روزی پلیس ۱۱ نفر از عاملان سرقت‌های به عنف و مسلحانه در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۰ فقره سرقت کشف شد.

سرداراحمد طاهری  جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های به عنف و مسلحانه ۱۱ نفر از عاملان سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، چابهار، خاش و نیکشهر با هماهنگی‌های قضائی طی هفته گذشته این سارقان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۲ قبضه اسلحه کلت کمری با ۲۹ تیر جنگی، یک قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز با ۴ عدد فشنگ و ۵ قبضه چاقو و قداره کشف کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در این رابطه ۳ دستگاه خودرو و ۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۲ فقره سرقت به عنف خودرو، ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه، و یک فقره سرقت به عنف وجه نقد اعتراف کردند.

او  با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رعایت نکردن حق تقدم حادثه آفرید

برخورد پژو ۴۰۵ با موتورسیکلت در محور"راسک-ایرانشهر" ۲ مجروح برجا گذاشت.

سرهنگ یداله ستوده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان  گفت: یک فقره تصادف جرحی در محور راسک ایرانشهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه پاسگاه انتظامی"کلات" برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ هنگام گردش به چپ با یک دستگاه موتورسیکلت که در همان مسیر در حرکت بوده برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان وبلوچستان افزود: در این حادثه راکب و ترک نشین موتور سیکلت که ۱۸ و ۱۹ سال سن دارند مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان خاتم انبیا (ص) ایرانشهر منتقل شدند.

سرهنگ ستوده بیان داشت: کارشناس پلیس راه علت حادثه را رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده پژو اعلام کرده است.

سارق حرفه‌ای منزل در هنگام سرقت به دام افتاد

با هوشیاری مأموران گشت انتظامی "زابل" سارقی حرفه‌ای در هنگام سرقت از یک منزل دستگیر شد.

سرهنگ احمدثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این فرماندهی در هنگام گشت زنی در یکی از خیابان‌های شهر زابل، فردی را که در حال پایین آمدن از دیوار یک منزل مسکونی بود مشاهده کردند.

او  افزود: این فرد که با مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشت با هوشیاری و عکس العمل سریع مأموران در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از کیسه همراه او مقداری سیم برق و یک عدد پمپ کولر آبی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل، خاطر نشان کرد: متهم ۲۴ ساله پس از انتقال به کلانتری به بزه ارتکابی خود اعتراف، و در بازجویی‌های بعدی به ۴ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: دستگیری سارقان توسط مأموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

کشف ۳۰۰ میلیون ریال موتور کولر گازی قاچاق در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از کشف ۷۳ دستگاه موتور کولر گازی قاچاق در بازرسی از یک کامیونت خبر داد.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم  گفت: عصر روز گذشته مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در هنگام گشت زنی در سطح حوزه به یک دستگاه کامیونت مشکوک شدند.

او افزود: مأموران کلانتری پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۷۳ عدد موتور کولرگازی قاچاق را که فاقد هرگونه مجوز گمرکی بودند کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره اینکه ارزش محموله کشف شده ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است تصریح کرد: خودروی مذکور توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ کیخای مقدم خاطرنشان کرد: قاچاقچیان و مخلان نظام اقتصادی کشور بدانند خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی با تمام توان با آن‌ها برخورد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار