آمادگی وزارت بهداشت برای خدمت رسانی به زائران اربعین

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی این وزارتخانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین در حوزه بهداشت و درمان در کشور عراق خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه در حاشیه بازدید از زیر ساخت های اربعین در مرز شلمچه خوزستان از آمادگی این وزارتخانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین در حوزه بهداشت و درمان در کشور عراق خبر داد و گفت:در این راستا تفاهم‌نامه بسیار خوبی با وزارت بهداشت و درمان عراق منعقد شده و در کشور میزبان بازرسی‌ و گشت‌ مشترک خواهیم داشت.

او آمادگی اورژانس کشور برای خدمات‌رسانی در این ایام اربعین در عراق را یادآور شد و افزود: پایگاه‌ها درمانی و بیمارستان‌های عراق نیز نهایت همکاری را با اورژانس ایران خواهند داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت امکانات و زیرساخت ها در مرزهای کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مرز شلمچه از نظر زیرساخت در حوزه نیروی انسانی و پشتیبانی بهداشت و درمان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

رئیسی تعداد تخت‌های بیمارستانی در محدوده شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در ایام اربعین را  ۷۰۰ تخت برشمرد و گفت:در این ایام ۲۵ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این شهرها خالی نگه داشته می شود تا در حوادث و یا بیماری‌های احتمالی از آنها استفاده شود.

او در ادامه بر امنیت سلامت زائران اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه مرز شلمچه میزبان زائران کشورهای دیگر به ویژه افغانستان و پاکستان می باشد لذا باید میزبان خوبی برای این زائران باشیم و در این خصوص نیز تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: زائران در هنگام برگشت با خستگی و ضعف‌های عضلانی مواجه هستند و به همین خاطر نیاز است که در برگشت نیز از آمادگی کامل برای خدمات رسانی برخوردار باشیم.

او به استقرار ۱۵ دستگاه آمبولانس در مرز شلمچه در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در همین راستا  چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵۴ دستگاه موتورلانس نیز آماده خدمات‌رسانی در این مرز هستند ضمن اینکه  یک فروند بالگرد نیز در موارد خاص آماده اعزام است.

 معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد نیروهای بهداشت و درمان در مرز شلمچه را ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد نیروها از همکاران بهداشت محیط، بیماری‌ها و مراقبت‌ها در این ایام در منطقه حضور  دارند و با دقت کامل مسائل را بررسی خواهند کرد.

رئیسی به آموزش زائران، موکب‌داران و نیروهای بهداشتی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: صدور شناسنامه برای موکب‌ها حرکت خوبی است که اجرا شده است.

برپایی هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از برپایی هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای کشور در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: در مجموع هشت بیمارستان صحرایی در مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین برپا می‌شود ضمن اینکه پیش‌بینی شده است که دانشگاه‌های پشتیبان نیز در این مسیر همراه باشند.

رئیسی با بیان اینکه روزهای پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان همه دستگاه‌ها نسبت به امنیت سلامت زائران مسئول هستند، گفت: امید است هیچ مشکلی از نظر بیوتروریسم در این ایام رخ ندهد و نگرانی‌ از بابت امنیت سلامت زائران نداشته باشیم.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

انتهای پیام/ د

خدمت رسانی به زائران اربعین در حوزه بهداشت و درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.