مشاور وزیر مطرح کرد؛

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ناشران کشور

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات به ناشران گفت: امسال در مرحله نخست ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ایوب دهقانکار مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعطای این تسهیلات هم‌اینک آغاز و با تعدادی از درخواست‌ها نیز موافقت شده و پرداخت تسهیلات به متقاضیان در حال انجام است.

دهقان کار افزود: برخی از کتابفروشی‌ها نیز درخواست اعتبار برای گسترش فضای فرهنگی خود را داشتند که پرداخت تسهیلات به آن‌ها نیز در حال پیگیری است تا بسته به شرایط کتابفروشی و فضای در اختیار، از آن‌ها حمایت شود.

او با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه استانی کتاب کشور امسال در خراسان شمالی، اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان سال این نمایشگاه را در تمامی استان‌ها برگزار کنیم، هر چند اقتضائات و شرایط در استان‌ها متفاوت است و ممکن است نیاز باشد در بازه‌های مختلف برگزار شود.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های خراسان شمالی در حوزه نمایشگاه کتاب افزود: حضور ۲۵۱ ناشر با ۵۵ هزار عنوان کتاب، نشان از رشد این استان در این زمینه دارد که امیدواریم این روند با قدرت ادامه یابد و هر سال شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهتری از این دست باشیم.

دهقانکار گفت: در نمایشگاه کتاب خراسان شمالی تعداد زیادی از تازه‌های نشر به چشم می‌خورد که حاکی از حضور فعال و قدرتمندانه ناشران درجه اول با تمام قوا در این رویداد است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در مصلای امام خمینی (ره) تا ۱۵ مهرماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/ ر

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به ناشران کشور

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.