خروج حدود ۷۰۰ هزار مرغ زنده از خراسان شمالی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: حدود ۷۰۰ هزار قطعه مرغ زنده با مجوز دامپزشکی از این استان به مقصد سایر استان‌ها در نیمه نخست امسال حمل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حمید رمضانی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی درباره خروج دام زنده از استان خراسان شمالی گفت: در این بازه زمانی مجوز برای حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای برای دو هزار و ۴۶۸ راس گاو و گوساله از استان صادر شده است و ۱۳۴ هزار و ۹۵۲ راس دام سبک با مجوز‌های لازم از استان خارج شده است.

رمضانی گفت: همچنین بیش از هشت هزار و ۲۸۱ تن شیر خام با مجوز حمل بهداشتی از دامپزشکی خراسان شمالی، به خارج از استان منتقل شده است.

رمضانی در ادامه اظهار داشت: در این بازه زمانی، گواهی بهداشت حمل برای ۹ هزار کیلوگرم عسل از استان صادر و دو هزار و ۵۲۰ کندوی زنبور عسل هم با دریافت مجوز‌های لازم از استان خارج شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به صدور مجوز برای حمل ۲۹ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه و منجمد در استان اظهار داشت: در این مدت ۶۶ هزار و ۸۱۸ کیلوگرم گوشت گوساله تازه و منجمد با مجوز دامپزشکی صادر و همچنین بیش از هشت هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ تازه و منجمد به سایر نقاط جابه جا شده است.

خروج فرآورده‌های خام دامی از استان به استان‌های دیگر باید با مجوز دامپزشکی انجام شود و این اداره کل، برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی برای مصرف کننده، مجوز مزبور را صادر می‌کند.

 در نیمه نخست پارسال بیش از هفت هزار و ۹۱۶ تن شیر خام تولیدی دامداران استان با مجوز دامپزشکی به خارج از استان منتقل شده است.

در خراسان شمالی سه میلیون واحد دامی نگهداری و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/د

خروج حدود ۷۰۰ هزار مرغ زنده از خراسان شمالی

برچسب ها: دامپزشکی ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.