شکارچی غیر مجاز با اقدام به موقع ماموران انتظامی به مقصد نرسید

مسئول محیط بانی نصرت آباد از دستگیری یک نفر متخلف شکار صید حیوانات وحشی با همکاری ماموران انتظامی ایست بازرسی نصرت آباد خبر داد.

شکارچی غیر مجاز با اقدام به موقع ماموران انتظامی به مقصد نرسیدمحمد صفرزائی مسئول محیط بانی نصرت آباد زاهدان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: پیرو اطلاع رسانی همیاران محیط زیست در خصوص حضور شکارچیان در منطقه و شکار یک سر تشی، محیط بانان نصرت آباد ضمن حضور در منطقه و بررسی موضوع موفق به شناسایی متخلف مذکور شدند.

صفرزائی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد شکارچی متخلف  قصد انتقال لاشه تشی شکار شده را به خارج از منطقه نصرت آباد دارد. طی هماهنگی با ماموران انتظامی ایست بازرسی نصرت آباد متخلف مذکور شناسایی و دستگیر شد از این فرد مقدار ۲ کیلوگرم گوشت تشی کشف و متخلف مزبور جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

تشی بزرگترین جونده ایران است. به علت داشتن تیغ‌های بسیار بلند روی بدن شکل مخصوصی دارد که آن را از سایر جوندگان کاملا متمایز می‌کند. دم نسبت به بدن بسیار کوتاه است. خار‌های ناحیه گردن و شانه نازک و بلند، پشت بدن کوتاه‌تر و کلفت‌تر با نوار‌های سیاه و سفید و خار‌های ناحیه دم کوتاه و سفید هستند. شبگرد است. معمولا دیر وقت از لانه خارج شده و شب‌های مهتابی کمتر دیده می‌شود. انفرادی زندگی کرده، اما گاهی در گروه‌های کوچک فامیلی نیز به سر می‌برد. در دره‌های تنگ، شکاف سنگها، غارها، قنات‌های متروکه و خرابه‌ها لانه می‌سازد. از تمام قسمت‌های گیاهان تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/ع

دستگیری یک  متخلف شکار و صید غیر مجاز در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار