۸۱ درصد جمعیت آمل دارای کارت ملی هوشمند هستند

مدیر کل ثبت احوال مازندران در جلسه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آمل،گفت:۸۱ درصد جمعیت آمل دارای کارت ملی هوشمند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی رجبی مدیر کل ثبت احوال مازندران در جلسه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در آمل با بیان اینکه ۸۱ درصد جمعیت آمل دارای کارت ملی هوشمند هستند، گفت: حدود ۱۹ الی ۲۰ درصد جمعیت این شهرستان نیز کارت ملی هوشمند ندارند که حدود ۶۰ هزار نفر هستند که اگر افراد کارت ملی هوشمند داشته باشند کار انتخابات به آسانی انجام می‌شود.

او افزود: امسال بدون شماره ملی هیچ یک از افراد حق دادن رأی را ندارند و نکته قابل تأمل اینکه کارت ملی قدیمی نیز از دور خارج شده است و طبق آمار ۵ شهر در مازندران پائین‌ترین ثبت نام را دارند که خوشبختانه شهرستان آمل با ۸۲ درصد در رتبه‌های میانی قرار دارد که امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم نهضت کارت ملی هوشمند را در شهرستان آمل انجام دهیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: بخشداران با همکاری دهیاران با شناسایی افرادی که در روستا‌ها اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند نکردند می‌توانند این افراد را شناسایی کرده و با معرفی آن‌ها به اداره ثبت احوال جهت ارائه خدمات و ثبت نام اقدام گردد و یا اینکه تعداد افراد در روستا‌ها اگر بیش از حد باشد می‌توان از واحد‌های سیار استان جهت ثبت نام این افراد اقدام نمائیم.

رجبی افزود: باتوجه به اینکه در بسیاری از شهر‌های کشور کسانیکه کارت ملی هوشمند ندارند ارائه خدمات به آن‌ها با مشکل مواجه شده و به همین دلیل شهرداری‌ها وبخشداری‌ها وارگان‌های دولتی نیز می‌توانند مردم را جهت دریافت کارت ملی هوشمند ترغیب نمایند تا بتوانیم یک جامعه الکترونیکی داشته باشیم و این کار مستلزم همت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد. و بخشداران با استفاده از ظرفیت حضور دهیاران و شورا‌های اسلامی می‌توانند گام مثبتی جهت تحقق این امر بردارند.

او گفت: کارت ملی هوشمند به عنوان ورود به دولت الکترونیک است و میانگین دریافت کارت استان ۸۵ درصد است که آمل با ۸۱ درصد رتبه خوبی دارد، اما با عزم  جدی بخشداران و با همکاری دهیاران می‌توانیم این درصد را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و ارائه ندادن خدمات رسانی به کسانیکه کارت ملی هوشمند ندارند می‌تواند مردم را جهت دریافت کارت ملی هوشمند سوق داد.

انتهای پیام/س

رتبه خوب آمل در صدور کارت ملی هوشمند

برچسب ها: ثبت احوال ، کارت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار