حضور کاروان فرهنگی شهید "سیاهکالی مرادی" در اربعین/ برپایی موکب بین المللی قزوین در عمود ۲۱۰

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" برای دومین سال متوالی در مسیر حرکت زوار اربعین، فعالیت فرهنگی خواهد داشت.

سعید خورشیدی دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: برای دومین سال متوالی کاروان شهید "سیاهکالی مرادی" با محوریت موضوع زندگی این شهید در مسیر زوار اربعین حرکت خواهد کرد و به آنان خدمات فرهنگی می‌دهد.

خورشیدی اضافه کرد: گروه سرود، تئاتر، سخنرانی، پخش کلیپ و مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتاب "یادت باشد" در مورد زندگی شهید سیاهکالی جزو فعالیت‌های فرهنگی این کاروان است.

او در ادامه از برپایی موکب بین المللی قزوین در عمود ۲۱۰ در اربعین خبر داد و گفت: در این موکب طلبه‌های قزوینی با ملیت‌هایی که در اربعین حضور دارند به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیس، اردو و ترکی صحبت می‌کنند و به آنان خدمات فرهنگی از جمله بسته‌های فرهنگی مکتوب، محتوایی و مجازی می‌دهند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان با بیان اینکه این ابتکار جدیدی است که در اربعین و در اختیار زائران گذاشته می‌شود، اضافه کرد: در حوزه فضای مجازی در صدد امتداد ارتباط با زوارهستیم تا بتوانیم محتوای مناسب و تولید شده در کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

خورشیدی اضافه کرد: در قرارگاه‌های استان هر شب هیئت عزاداری از قبیل سخنرانی، مداحی و روضه خوانی برقرار است و همچنین در ۸۵ موکب استان مُبلغ و روحانی برای برپایی نماز جماعت، سخنرانی و پاسخگویی به سوالات شرعی حضور دارند.

انتهای پیام/ک

کاروان شهید "سیاهکالی مرادی"  در مسیر حرکت زوار اربعین، فعالیت فرهنگی خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار