سردار هداوند خبر داد؛

۳۶۲۱ رصد در حوزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی/ شناسایی ۱۳۲ مجرم سایبری در آغاز هفته ناجا

جانشین رئیس پلیس پایتخت از ۳۶۲۱ مورد رصد در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و فضای مجازی خبر داد.

۳۶۲۱ رصد در حوزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی/ شناسایی ۱۳۲ مجرم سایبری در آغاز هفته ناجابه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش تقدیر از همیاران پلیس سایبر پایتخت، گفت: در جلسات و کمیسیون‌هایی که داشتیم، وقتی درباره فضای رسانه و مجازی صحبت می‌شد، مسئولیت این مجموعه از نظر اجرایی با بنده بود، لذا در این راستا با کمک افراد تحصیل کرده و اهل فن اقدامات تأثیرگذاری انجام شد و آن‌ها بر فضای مجازی غالب شدند.

وی افزود: اقدامات خاصی در پلیس آگاهی، امنیت، پیشگیری و غیره انجام شد و پلیس فتا براساس نیاز کشور تشکیل شد. موضوعات سایبری آنقدر جلو می‌رود که اگر ما به عنوان پلیس نتوانیم پا به‌ پای آن جلو بیاییم، عقب می‌مانیم، بنابراین به پلیس به روز نیاز داریم و برای این مساله باید از جوانان به روز استفاده کنیم.

سردار هداوند تصریح کرد: این روز‌ها بیشتر جرایم به سمت پلیس فتا آمده و باید تلاش کنیم تا توان پلیس را در مقابله با این قبیل جرایم بالا ببریم، امروز باید از اعضای پلیس افتخاری که همیشه به عنوان گردان‌های سایبری هستند و خدمت‌رسانی می‌کنند و همچنین از اعضای افتخاری رصد شهید بصیر سپاه که در راستای اقدامات تشکیل نیروی انتظامی در زمان صلح کمک کردند نیز تشکر کنم.

جانشین رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، وضعیت اقتدار به جایی رسیده است که نیرو‌های مسلح ما نسبت به سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بسیار پیشرفته هستند، در سازمان پدافند پیشرفت قابل توجهی را شاهد هستیم، چرا که از بسیاری از کشور‌های اروپایی‌ها جلوتر هستند، پهپادی با آن عظمت که در ارتفاع ۶۲ هزارپا پرواز می‌کند مثل یک سوزن در انبار کاه است، اما ما آن را می‌زنیم. البته باید بگویم که ما سامانه اس ۳۰۰ روسیه را داشتیم، اما با سیستم کروز خودمان آن را زدیم. این افتخار برای ما است که از کسانی استفاده کنیم که دلسوز نظام هستند و به آن اعتقاد دارند. جنگ امروز، جنگ سایبری و فضای مجازی است.


بیشتر بخوانید: زوار ایرانی و غیرایرانی اربعین از کدام مرزهای کشور خارج شوند؟


سردار هداوند با اشاره به ایام اربعین گفت: اکنون در ایام شهادت امام حسین(ع) و اربعین ایشان هستیم، یکی از افتخارات بزرگ شیعه این است که کسی مثل امام حسین (ع) را دارد؛ تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و این جمعیت رو به افزایش است.

وی افزود: اداره گذرنامه ما شبانه‌روز و حتی در روز‌های جمعه کار می‌کنند تا درخواست‌های مردم را انجام دهند.

سردار هداوند با اشاره فعالیت‌های انجام شده برای پیاده روی اربعین گفت: ما در فضای مجازی، محیط‌های اجتماعی و سایت‌ها ۳۶۲۱ مورد رصد داشتیم، همچنین ۱۳۲ مورد شناسایی مجرمان در فضای مجازی را داشتیم و علاوه بر این، انجام عملیات روانی براساس مسائل موجود در جامعه را رصد کردیم.

انتهای پیام/

تمهیدات پلیس پایتخت برای هفته ناجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار