آمادگی ۱۲ پایگاه امداد و نجات اردبیل برای امدادرسانی در اربعین

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری اردبیل برای امدادرسانی در اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری ۱۲۶۰ نفر/روز نجاتگر داوطلب و پرسنل، ۲۵۲ دستگاه/روز آمبولانس و ۲۵۲ دستگاه/روز خودروی ست نجات آماده ارایه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند.

او از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۱۳ مهرماه شروع و تا ۳ آبان انجام می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: کمیته امداد و نجات اربعین در محل مرکز EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان) تشکیل شده و در آماده باش کامل هستند.

معبودی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، ادامه داد: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد.

او اظهار کرد: یک دستگاه خودروی آمبولانس با راننده در داخل مرز کشور استان ایلام مستقر و یک دستگاه تریلی با دو راننده و یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفر (راننده و نجاتگر) به همراه یک کارشناس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و ۵ نفر از پرسنل در بحث برون مرزی فعالیت می‌کنند.

مسئول کمیته امداد و نجات اربعین حسینی در استان اردبیل تشریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجموع ۱۱ نفر نیروی عملیاتی اعزام کرده که یک نفر آن‌ها در درون مرز و ۱۰ نفر در عتبات عالیات خدمات رسانی خواهند کرد.

معبودی افزود: درمانگاه‌ها و پایگاه‌های درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور نیز در عراق ارایه خدمات درمانی خواهند کرد.

او بیان کرد: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور آذربایجان، پایگاه‌ها و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طول مسیر آماده ارایه خدمات امدادی به زائرین آذربایجانی نیز می‌باشد.

انتهای پیام/ح

طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی از ۱۳ مهرماه آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.