در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیومکمل‌های داخلی در یک قدمی تولید

پور فخرایی، گفت: مراحل تولید بیومکمل‌های غذایی را طی کرده‌ایم و پس از اخذ مجوز‌های لازم می‌توان آن را جایگزین سایر مکمل‌های غذایی نامناسب کرد.

بیومکمل داخلی از سرطان جلوگیری می کنندالهه پور فخرایی مسئول پژوهش و فناوری یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: شرکت ما ازسال ۱۳۹۰ کار خود را به صورت یک هسته علمی آغاز کرد. پس از بررسی بازار و محصولات وارداتی حوزه زیست فناوری در سال ۱۳۹۲ شرکت با دو هدف کاربردی به ثبت رسید.

او درباره هدف اصلی این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در قدم اول تولید محصولات پر مصرف زیست فناورانه که به وفور وارد کشور و سبب خروج ارز می‌شود را در برنامه کاری خود قرار داد و توانست با کیفیت مطلوب به تولید انواع بافر‌های مولکولی و برخی آنزیم‌ها مانند DNA پلیمر بپردازد.

پور فخرایی ادامه داد: انجام برخی خدمات تخصصی مانند خدمات کلونینگ، مهندسی ژنتیک و مهندسی پروتئین، طراحی و بهینه‌سازی توالی پرایمر، پروب، ژن و پپتید، مطالعات بیان ژن و تولید پروتئین، خدمات پیشرفته بیوانفورماتیک و سایر خدمات کاربردی که با قیمت‌های بالا در خارج از کشور صورت می‌گرفت در کشور  امکان پذیر است.

مسئول پژوهش این شرکت دانش بنیان با اشاره به مهم‌ترین خصوصیات محصولات زیست فناورانه عنوان کرد: محصولات شرکت ما در حوزه صنعت نفت و تصفیه پساب توانسته در میان پروژه‌های موفق قرار گیرد، به طوری که در جشنواره شیخ بهایی که از معتبرترین جشنواره‌های کشور در حوزه شرکت‌های فناور است، شرکت ما در بین شرکت‌های برتر قرار گرفت و برنده جایزه اسلاش برای حضور در رویداد جهانی اسلاش در کشور فنلاند شد.


بیشتر بخوانید: صرفه جویی ارزی ۱۸میلیون یورویی کاتالیست‌های تولید داخل


او ادامه داد: تولید پساب‌های صنعتی در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی،  برای پالایش نفت  نیاز به فرآورده‌های با ارزش اقتصادی است و به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت اجتناب ناپذیر است. استفاده از بیوکاتالیست‌ها به عنوان روشی پربازده می‌تواند در مسیر حل این مشکلات راه گشا باشد.

پور فخرایی با اشاره به تولید محصول در حوزه سلامت گفت: ما توانسته ایم مراحل تولید بیومکمل‌های غذایی را طی کنیم و پس از اخذ مجوز‌های لازم می‌توان آن را جایگزین سایر مکمل‌های غذایی نامناسب کرد.

مسئول پژوهش و فناوری این شرکت دانش بنیان بیان کرد: از ویژگی‌های درمانی بیومکمل غذایی در کاهش وزن، پیشگیری از سرطان، کاهش کلسترول خون، درمان کم خونی، مقابله با خستگی، تاخیر در پیری و حفظ نیروی جوانی، تقویت سیستم ایمنی، تقویت اندام‌های حیاتی، رفع افسردگی و بی خوابی است.

او افزود: همچنین ازدیگر ویژگی‌های این محصول فراهم کردن اکسیژن بدن و عضلات، ایجاد تعادل سیستم عصبی، کاهش استرس و اضطراب، کاهش مشکلات حافظه، کاهش مشکلات افراد مسن، کاهش فشار خون بالا، محافظت از پوست، محافظت از چشم، تقویت ناخن و مو، ترمیم زخم، رفع برخی از مشکلات روده، کاهش درد‌های دوره‌های قاعدگی، باروری و افزایش کیفیت اسپرم و تخمک است.

پور فخرایی ادامه داد: واردات بسیاری از مکمل‌های غذایی باعث خروج ارز می‌شود در حالی که تولید محصول در کشور موجب صرفه جویی ارزی خواهد شد.

مسئول پژوهش و فناوری این شرکت در پایان گفت: امید است با همیاری و باور ایرانی، بتوانیم مسیر رشد خود را ادامه دهیم و به عنوان یک شرکت ایرانی سهمی مناسب از بازار پر رونق جهانی در حوزه زیست فناوری به دست آوریم. این مهم رخ نخواهد داد مگر با حمایت مردم ایران از کالای ایرانی.

انتهای پیام/

اخذ مجوزهای لازم برای تولید بیومکمل‌های غذایی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار