امشب و فردا پخش می‌شود؛

از «چمران» ابراهیم حاتمی کیا تا «اینجا آفریقاست» رویا نونهالی در شبکه سحر

شبکه سحر امشب و فردا برنامه‌های مختلفی را از جمله فیلم سینمایی و مستند تلویزیونی روی آنتن می‌برد.

شبکه سحربه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری با برخی از برنامه های شبکه سحر در امشب و فردا آشنا شوید:

چمران به روایت حاتمی کیا در شبکه سحر

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

این فیلم که برنده ۶ سیمرغ بلورین از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شده است، داستان ۲ روز زندگی شهید مصطفی چمران طی نبرد پاوه را به تصویر می‌کشد.

«چ» دارای ۵۲ پلان است و در مقایسه با فیلم‌های دیگر ژانر سینمای جنگی ایران دارای جلوه‌های ویژه و صحنه آرایی نظامی کم نظیری است.

امین عباس اف مدیریت دوبلاژ این فیلم به زبان آذری را برعهده دارد و فریبرز عرب نیا، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، امیردلاوری، سعید راد و پیام لاریان در «چ» به ایفای نقش پرداخته اند.

از «چمران» ابراهیم حاتمی کیا تا «اینجا آفریقاست» رویا نونهالی در شبکه سحر

جمعه ۱۲ مهر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران فیلم سینمایی «چ» با تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در مدت زمان ۱۲۵ دقیقه بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

درخشش «ستارگان ادب فارسی» در آسمان شبکه سحر

کانال اردوی شبکه سحر در برنامه «ستارگان ادبیات فارسی در هند» به معرفی ادبا و اساتید هندی فعال در زمینه زبان و ادبیات فارسی پرداخته است.

مستند «ستارگان ادبیات فارسی در هند» عنوان مجموعه‌ای است که تاثیر ادبیات فارسی را در بین نخبگان، نویسندگان و جامعه فرهنگی هند روایت می‌کند و به تهیه کنندگی امیرعلی زینلی در دفتر دهلی نو صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

از «چمران» ابراهیم حاتمی کیا تا «اینجا آفریقاست» رویا نونهالی در شبکه سحر

«ستارگان ادبیات فارسی در هند» در قالب مصاحبه با کارشناسان، دکلمه اشعار فارسی، تصویر و نریشن از لوکیشن‌های مختلف کار، زندگی و دانشگاه، موسیقی، تصویر و وله‌های تصویری به معرفی استادان و شعرای برجسته هندی که در نشر و توسعه زبان و ادبیات فارسی در هند صاحب اثر بوده اند، می‌پردازد.

«ستارگان ادبیات فارسی در هند» صحنه‌هایی از زندگی، فعالیت ها، خدمات و دیدگاه‌های آن‌ها را در کشور هند جلوی دوربین قرار داده و از اشتراکات فرهنگی ایران و هند و تاریخ زبان فارسی در این کشور سخن می‌گوید.

۱۸:۳۳ امشب یازدهم مهرماه ساعت پخش این مجموعه است. این برنامه ۳۰ دقیقه بامداد هم بازپخش می‌شود.

رویا نونهالی در میان اردوزبان‌ها

مستند «اینجا آفریقاست» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رامین حیدری فاروقی امروز پنج شنبه از کانال اردوی شبکه سحر روی آنتن می‌رود.

«اینجا آفریقاست» نخستین مجموعه مستند درباره آفریقا است که از نگاهی ایرانی روایت می‌شود.

از «چمران» ابراهیم حاتمی کیا تا «اینجا آفریقاست» رویا نونهالی در شبکه سحر

مستند «اینجا آفریقاست» از تولیدات گروه مستند شبکه یک است که با مدیریت امیر فرخ خواه به زبان اردو دوبله و زبانگردانی شده است.

این مجموعه آسیب شناسی توسعه در کشور‌هایی آفریقایی و تفاوت چهره واقعی قاره‌ای بزرگ و متشکل از ۵۲ کشور را با آنچه پیوسته در قالب فقر و جنگ به وسیله رسانه‌های غربی انتشار می‌یابد، در مرکز توجه خود قرار داده است.

«اینجا آفریقاست» که با حضور و روایت رویا نونهالی بازیگر شناخته سینما و تلویزیون در آفریقای جنوبی، زیمبابوه، تانزانیا و اتیوپی به تصویر کشیده شده، نقش اطلاعات، برنامه‌ریزی و مدیریت در توسعه و رابطه متقابل سیاست، اقتصاد و فرهنگ در تحقق توسعه را نیز در دیگر جوانب تمرکز خود، بررسی کرده است.

نونهالی بازیگر سینما و تلویزیون در «اینجا آفریقاست» نقش مسافر را بازی می‌کند که به آفریقا می‌رود تا این قاره را از لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بررسی کند و مجموعه از نگاه او روایت می‌شود.

مستند «اینجا آفریقاست» هر پنج شنبه از کانال اردوی شبکه سحر ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه به وقت تهران پخش می‌شود.

این برنامه دیدنی روز جمعه دوازدهم مهر ساعت ۵۰ دقیقه بامداد و ۵:۵۱ تکرار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار