مهرستان پربارش‌ترین شهر کشور در ۱۰ مهرماه شد

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: مهرستان با ۴۴.۶ میلی متر باران در ۲۴ ساعت گذشته، روز ۱۰ مهرماه پربارش‌ترین شهر کشور شد.

مهرستان پربارش‌ترین شهر کشور در ۱۰ مهرماه شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مهرستان با ۴۴.۶ میلی متر باران در ۲۴ ساعت گذشته، پربارش‌ترین شهر کشور شد، در این روز علاوه بر مهرستان، خاش با ۷.۴ و راسک با ۵.۶ میلی متر باران دومین و سومین شهر‌های پرباران کشور شدند.

او  افزود: عصر دیروز و دیشب از حدود ۴۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان در ۱۰ شهرستان بارندگی گزارش شد که بیشترین بارش‌ها با میزان ۲۴ میلی متر در شهر راسک باریده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از آن در ایستگاه بارانسنجی سرباز ۲۲، شهر خاش و «نوک آباد» خاش ۱۸، «سیرکان» سراوان و «سنگان» خاش ۱۷ و رئیس آباد سرباز ۱۴، مچان سرباز ۱۳، مهبان نیکشهر ۱۱، شهر میرجاوه ۱۰٫۴و هلنچکان قصرقند ۱۰ میلی متر بارندگی گزارش شده است.

دیانتی از تقویت موج دوم سامانه بارشی در استان خبر داد و پیش بینی کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعد و برق شدید و وزش تندباد‌های شدید لحظه‌ای در استان ادامه دارد.

او افزود: انتظار می‌رود امروز و فردا فعالیت سامانه بیشتر در نیمه جنوبی و برخی نقاط سواحل استان متمرکز شود و بارش‌های خوبی روی دهد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه در روز‌های پنج‌شنبه و شنبه بیشتر از روز جمعه ارزیابی می‌شود، خاطرنشان کرد: روز شنبه قدری دامنه فعالیت سامانه گسترش می‌یابد و علاوه بر نیمه جنوبی و سواحل، برخی مناطق مرکزی استان نیز شاهد رگبار‌های باران و تگرگ، رعدوبرق و تندباد‌های لحظه‌ای خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: فعالیت سامانه به صورت منظم در اداره کل هواشناسی استان رصد می‌شود و هر گونه تغییر در شدت و زمان فعالیت آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار