ذخیره سازی خون بند ناف امرمهم و ضروری

تاکنون ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ذخیره شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  بهنامیان ، مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان گفت: بانک خون بندناف شرایطی را فراهم می‌کند تا سلول‌های بنیادی موجود در خون بندناف تحت شرایط خاصی جمع آوری شده و در آن ذخیره شود تا اگر زمانی به سلول‌های بنیادی برای پیوند نیاز بود از این منبع ارزشمند براحتی بتوان برای پیوند استفاده کرد.

او با بیان اینکه ذخیره سازی خون بند ناف برای خانواده‌هایی که این امکان برایشان فراهم است، یک امرمهم و ضروری است، افزود: در بانک خون بند ناف خصوصی، ذخیره سازی نمونه بنا به درخواست متقاضی و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن با تسهیلات مطلوب صورت گرفته و نمونه خون در مالکیت طرف قرارداد می‌باشد.

بهنامیان با بیان اینکه سلول‌های بنیادی خون بند ناف فقط در برخی بیماری‌هایی که سلول‌های خونی دچار آسیب نشده باشند برای کودکی که نمونه وی ذخیره شده قابل استفاده خواهد بود، گفت: همچنین هر شخص دیگری که از نظر ژنتیکی (HLA) تطابق لازم را با نمونه خون ذخیره شده، داشته باشد و تعداد سلول متناسب با وزن بیمار باشد میتواند از این نمونه خون استفاده کند.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی استان گفت: خواهر و برادر صاحب نمونه بیشترین شانس تطابق ژنتیکی (HLA) با صاحب نمونه را دارند.

بهنامیان افزود: مادران برای ثبت نام می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری به نمایندگی بانک خون بند ناف استان مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۳۶۱۳۰۷۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

ذخیره ۵۰۰ نمونه در بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.