سردار سرتیپ اشتری در پیش خطبه نماز جمعه:

امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان گفت: نیروی انتظامی با هر کس که بخواهد به امنیت مردم لطمه‌ای وارد کند، برخورد خواهد کرد.

امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشورمان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته نیروی انتظامی پلیس گفت: شعار امسال نیروی انتظامی پلیس هوشمند، امین مردم است. اگر بخواهیم بیشترین و بهترین خدمت روابا سرعت و دقت بیشتر یدر خدمت مردم عزیز ارائه بدیم، باید از یک ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار باشیم و نیروی انتظامی بعد از انقلاب اسلامی رشد خوبی را داشته و در هر دقیقه گام‌های موثری را برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان ادامه داد: امروز به یاری خداوند متعال و همت همکاران، ما به سمت پلیس هوشمند گام خواهیم برداشت. در بحث زیرساخت‌ها، همکارانمان گام‌های خوبی را برداشته‌اند؛ همچنین در موضوع فناوری و اطلاعات اقدامات مناسبی در دست انجام است و برای حرفه‌ای کار کردن همکاران برنامه مناسبی را در دست داریم؛ هر اندازه که ما از تجهیزات، فناوری و تکنولوژی روز استفاده بهینه داشته باشیم، حتماً در اجرای مأموریت‌ها تاثیر بسزایی خواهد داد داشت. افزون بر این در این مسیر از نیروی انتظامی، متخصصین و کسانی که بیرون از ناجا و دلداده نظام و انقلاب هستند، استفاده خواهد شد و در این میان جوانان عزیز کشورمان و جوانان به نیروی انتظامی فعال هستند این نوید را می‌دهیم که در این راستا گام‌های موثری را به لطف و عنایت الهی و حمایت‌های مردم عزیز برداریم.

او در ادامه افزود: اعتماد مردم به نیروی انتظامی، به حمدالله روز به روز افزایش پیدا کرده و نیروی انتظامی به عنوان امین و محبوب مردم وظایف خود را انجام میدهد؛ انشالله که در این راستا هم بتواند اقدامات موثرتری را انجام دهد. یکی از اولویت‌های ما امنیت کشور و امنیت مردم است. امروز امنیت مردم خط قرمز نیروی انتظامی است، ما  با هر کسی که بخواهد به این امنیت و آرامش و آسایش مردم لطمه‌ای وارد کند، با اقتدار برخورد خواهیم کرد. البته اکثریت قریب به اتفاق مردم عزیزمان از نظر فرهنگی بهترین جایگاه را در دنیا دارند؛ مردم همراه قانونمدار وظیفه‌شناسی هستند و ما هم در خدمت منافع آنها هستیم.

سردار سرتیپ اشتری افزود: نیروی انتظامی برای کسانی که قانون گریزی می‌کنند با سرپنجه قویتری برخورد خواهد کرد. علاوه براین نیروی انتظامی در دفاع از امنیت، حقوق مردم خود را خادم یکایک مردم می‌داند. بدون هیچ تفاوتی همانطور که اخیراً مقام معظم رهبری فرمودند فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیر مسلمان یا به نظام اسلامی وفادار است یا نه، حقوق عمومی آن باید محفوظ باشد و ما هم در همین راستا گام بر می داریم؛ افرادی که  به حقوق خود پایبند هستند حتماً مورد حمایت ما خواهد بود.

او با بیان اینکه اگر کسی بخواهد امنیت را به هم بزند، حتماً با او  برخورد لازم خواهد شد، گفت: امروز نیروی انتظامی با اقدامات برجسته در موضوعات امنیت سازی، توسعه انضباط اجتماعی از جمله کاهش جرائم، کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش کشفیات رتبه مناسبی را به خود اختصاص داده است و هر سال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش جرائم هستیم، همچنین کشفیات ما افزایش پیدا کرده و همکاران ما در مورد مقابله و مبارزه با بانک‌ها و شبکه‌های مواد مخدر توفیقات خوبی را  داشته اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان گفت: البته همه دستگاه‌های نظامی امنیتی قضایی کمک کرده‌اند و امسال نسبت به سال گذشته برخورد با خرده‌فروشان و توزیع کنندگان شدت بیشتری گرفته و شناسایی و جمع آوری متجاهران افزایش پیدا کرده است. همچنین موضوع برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی انجام شده و اقدامات خوبی را در دست اجرا داریم.

او تصریح کرد: امروز در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مردم و تشکل‌های مختلف با نیروی انتظامی همکاری دارند و باید افزایش یابد. امروز نیروی انتظامی با تجهیزات مناسب و نیروی خدوم خود سعی کرده است تا خلا‌ها را پر کند، در هر صورت نمی‌گذاریم هیچ کاری روی زمین بماند. در مرزها، جاده ها، شهرها، روستا‌ها و... اجازه نخواهیم داد که خواسته‌ای  مردم از ما دارند زمین بماند.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی با اشراف و با هماهنگی قوه قضاییه توانست افراد مخل امنیت را شناسایی و به دست قانون بسپارد، در همین راستا باید بگویم بخشی لز افرادی که امروز در محاکم قضایی محاکمه می‌شوند، ناشی از تلاش نیروی انتظامی در شناسایی و معرفی این افراد به دستگاه قضایی است. باید تاکید کنم که امروز ناجا حافظ جان و مال و ناموس مردم بوده و با مجاهدت‌هایی که داشته و شهدایی که تقدیم مردم کرده است این امر را اثبات کرد.

سردار اشتری بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته یک روح جدید به مردم و جوانان دمیدند و همکاران ما بخشی از جوانانی هستند که مخاطب حضرت آقا بودند. امیدواریم اعمال ما مرضی خداوند و آقا امام زمان (عج) و فرماندهی کل قوا باشد. نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد برای امنیت مردم برنامه ریزی کند و با استفاده از نیرو‌های متدین و مجاهد و تلاشگر هر روز این امنیت را ارتقا ببخشد.

او در پایان گفت: از همه مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط درخواست داریم که در اجرای این ماموریت‌ها نیروی انتظامی را یاری کنند. در موضوع امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی و امنیت فضای مجازی نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف داریم. امروز ۲۶ دستگاه مسئول امنیت فرهنگی و اجتماعی هستند که متاسفانه برخی دستگاه‌ها مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند و نیروی انتظامی به تنهایی در این عرصه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار