ترامپ شرط تعلیق تحریم‌های کره شمالی را اعلام کرد

رویترز مدعی است دونالد ترامپ در جلسه‌ای در کاخ سفید اعلام کرد حاضر است در ازای شرطی برخی تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ را تعلیق کند.

ترامپ شرط تعلیق تحریم‌های کره شمالی را اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رویترز گزارش داد ترامپ در جلسه کاخ سفید در تاریخ ۱ اکتبر هنگامی که مشاوران به وی درمورد تلاش‌های پیونگ یانگ برای ساخت موشک‌هایی با توانایی پرتاب از زیردریایی خبر دادند، به صحبتهای آنها توجه چندانی نکرد. 

در این جلسه، مقامات لیستی از پیشنهاد‌هایی را ارائه دادند که دونالد ترامپ می‌تواند در مذاکرات هسته‌ای به کیم جونگ اون ارائه دهد. به گفته برخی منابع، رئیس جمهور آمریکا در صورت موافقت کره شمالی با از بین بردن تأسیسات هسته‌ای اصلی در «یونبن» و توقف تولید اورانیوم با درصد غنی سازی بالا، موافقت کرده که تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور را در زمینه صادرات منسوجات و ذغال سنگ به حالت تعلیق درآورد.

به گفته منبع رویترز، اگر سازمان ملل از تعلیق این تحریم‌ها امتناع ورزد، دولت آمریکا می‌تواند به طور موقت رعایت این محدودیت‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

پیش از این گزارش شده بود که هیئت‌های آمریکا و کره شمالی قبل از آغاز مذاکرات کاری در مورد خلع سلاح هسته ای، جلسات مقدماتی را در استکهلم برگزار می‌کنند.

از سال ۲۰۱۸، دو اجلاس بین سران آمریکا و کره شمالی و چهار نشست نیز بین دو کره برگزار شده است. نشست سران آمریکا و کره شمالی علیرغم ادعاهای ترامپ تاکنون نتیجه مثبتی نداشته و آخرین دور مذاکرات دو طرف نیمه‌کاره رها شد. رزمایش‌های هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی با وجود وعده‌های ترامپ مبنی بر پایان آنها، همچنان در شبه‌جزیره کره در جریان است و دولت آمریکا از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌های بیشتری را علیه پیونگ‌یانگ اعمال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار