تشدید بارندگی‌ها در هرمزگان/تردد در حریم رودخانه ها و ارتفاعات ممنوع

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از تشدید بارندگی‌ها در هرمزگان از عصر امروز خبر داد.

تشدید بارندگی‌ها در هرمزگان/تردد در حریم رودخانه ها و ارتفاعات ممنوعکارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: با توجه به تقویت سامانه ناپایدار بارشی از بعد از ظهر امروز بارندگی‌ها در اکثر نقاط استان تشدید می‌شود.

سی سی پور افزود:از ساعات بعدازظهر امروز دراکثر نقاط استان به‌ویژه نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی استان شاهد رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود.

او همچنین از احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، وقوع تگرگ در مناطق مستعدو احتمال اختلال در تردد های دریایی خبر داد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت:در سواحل دریای عمان رگبار باران و رعدوبرق و تندباد شدید خواهیم بود.

مرضیه سی‌سی پورافزود: دریا نیز از ساعات بعدازظهر و شب با شدت گرفتن باد‌های جنوب شرقی به‌ویژه در تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد و شرایط تردد‌های دریایی ناایمن خواهد بود.

او توصیه کرد در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به نامساعد شدن دریا به‌ویژه در تنگه هرمز و دریایی عمان تمهیدات لازم در کلیه بنادر استان صورت گیرد و شناور‌های سبک و صیادی از هرگونه تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت:با توجه به شرایط خاص جوی و دریایی استان طی امروز شنبه و وقوع سیلاب به‌ویژه در شرق استان از رفتن به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه‌ها به دلیل طغیان رودخانه‌ها خودداری شود.

سی‌سی پور افزود: شرایط نامساعد جوی و دریایی تا روز سه‌شنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و طی این مدت عمده ناپایداری‌های جوی در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

او گفت: لحاظ دمایی نیز طی دو روز آینده شاهد کاهش نسبی دما در استان خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت:این سامانه تا روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان فعالیت خواهد داشت و به‌تدریج ازبعد از ظهر روز دوشنبه شدت بارش‌ها کمتر می‌شود.

انتهای ییام/ر

تداوم ناپایداری جوی در هرمزگان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار