فراخوان اهدای زندگی در همایش اندیشه‌ها

کمیته مرکزی اهدای عضو استان کردستان در نهمین نمایشگاه کتاب که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج در حال برگزاری است اقدام به جذبب خیران زندگی می‌کند.

فراخوان اهدای زندگی در همایش اندیشه‌هابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، الهام قیصری عضو کمیته مرکزی اهدای عضو کردستان گفت: با وجود اینکه با یک روز تاخیر نسبت به آغاز فعالیت نمایشگاه کار خود را شروع کردیم، ولی از استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شدیم و در اولین روز کاری ۵۰ نفر را به عنوان عضو و سفیر اهدای عضو پذیرش کردیم.

الهام قیصری اضافه کرد: این کمیته از ۲ ماه پیش فعالیت خود را در کردستان آغاز کرده و به زودی با حمایت دانشگاه علوم پزشکی در دفتر مستقل خود مستقر می‌شود تا بتواند به صورتی جدی‌تر در فرهنگ سازی اهدای عضو در استان فعالیت داشته باشد.

او از استقبال خوب قشر جوان استان از عضوگیری این مرکز در نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب تلاش می‌کنیم تعداد بیشتری از سفیران زندگی ساز را جذب کنیم.

قیصری با گرامیداشت یاد کیژان ملایی دختر ۱۷ ساله سنندجی که چند روز پیش اعضای بدن وی توسط خانواده‌اش به بیماران نیازمند اهدا شد، گفت: انتظار داریم مردم استان فرهنگی کردستان همانند دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند.

عضو کمیته مرکزی اهدا عضو کردستان یادآور شد: این کمیته در نظر دارد با همکاری شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها سفیران خود را در تمام نقاط استان فعال کند.

او اضافه کرد: داوطلبان اهدای عضو علاوه بر مراجعه به این واحد می‌توانند با ثبت نام در سایت اینترنتی اهدای عضو ایرانیان ehda.center در این عمل خیر داوطلب شوند.

از سال ۱۳۹۰ تاکنون اعضای بدن ۳۷ بیمار مرگ مغزی در استان کردستان با همکاری و رضایت خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان روز چهارشنبه دهم مهر گشایش یافت، ناشران شرکت کننده ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب را به نمایش گذاشتهاند و کتاب‌های آن با ۳۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌شود.

۲۰ درصد از این تخفیف‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب تخفیف بن کارت خرید تامین اعتبار شده و ۱۰ درصد نیز از سوی ناشران به علاقه‌مندان ارایه می‌شود

۱۷۹ مورد از ۳۷۹ ناشر حاضر در این نمایشگاه به صورت مستقل، ۱۴۷ مورد به صورت نمایندگی، ۱۱ مورد داخل استان، ۴۲ مورد ناشران بین المللی و هشت مورد نیز فروشگاه کتاب کردستان هستند.

ناشران داخلی ۷۱ هزار و ۴۶۵ عنوان از ۸۰ هزار و ۸۳۷ عنوان کتاب و این نمایشگاه را ارایه کرده اند و تعداد عناوین ناشران خرجی نیز ۹ هزار و ۳۷۲ مورد است.

انتهای پیام/ز

اهدای زندگی در کردستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.