مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی:

معاملات سهام در تالار بورس استان دو برابر شد/ خرید و فروش بیش از ۱۶۴ میلیون سهم

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: از خرید و فروش سهام در تالار بورس استان به بیش از ۱۶۴ میلیون سهم رسید.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: هفته گذشته، تعداد ۱۶۴ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۳۷ اوراق اسناد خزانه اسلامی سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۵۱۴ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۵۶ ریال در بورس منطقه‌ای اذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت؛ که ۵۶ درصد از آن به خرید سهام و بقیه به فروش سهام مربوط می‌شود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در این مدت سهام و حق تقدم ۳۳۷ شرکت توسط ۱۲ کارگزار در ۱۶ ایستگاه معاملاتی در تالار ارومیه خرید وفروش شد که تالار اختصاصی شرکت سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۵ درصد به خود اختصاص داد.

او ادامه داد: همچنین در این هفته سهام شرکت گروه مبنا با ۵ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشته است.

جوادی گفت: علیرغم دوبرابر شدن معاملات سهام در تالار بورس استان شاخص کل بازار بورس نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۵۸ درصد رشد نشان می‌دهد و به این ترتیب شاخص کل بازار بورس با ۱۱ هزار و ۷۰۹ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۳۲۶ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی به خرید و فروش سهام شرکت‌های استانی نیز اشاره کرد و افزود: در هفته‌ای که گذشت، ۱۷۵ هزار و ۴۷۹ سهم پنج شرکت استانی به ارزش بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

انتهای پیام/م


افزایش دو برابری معاملات بورس در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.