رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

مقاصد جدید صادراتی سازمان دامپزشکی مشخص شد

رفیعی‌پور گفت: در اوج تحریم‌ها موفق به مقاصد جدید صادراتی برای تولیدکنندگان شدیم که این امر نشان از مزیت جنگ اقتصادیست.

سازمان دامپزشکی موفق به مقاصد جدید صادراتی برای تولیدکنندگان شد / ضرورت تکیه بر تولید داخل در تمامی زمینه‌ها و رهایی از وابستگیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش روز ملی دامپزشکی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی مسئولیت کم‌نظیر و بی‌نظیری در حوزه امنیت غذایی، تجارت بین‌الملل و حوزه اشتغال دارد، اظهار کرد: دامپزشکی در اوج تحریم‌ها و جنگ اقتصادی با حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان موفق شدیم در حوزه تولیدات شاهد رونق باشیم و در چنین شرایطی کرسی مهم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی دام را کسب کنیم.


او افزود: در اوج جنگ اقتصادی کشور‌های زیادی حاضر به امضای پروتکل با جمهوری اسلامی شدند و در چنین شرایطی مقاصد صادراتی جدیدی برای تولیدکنندگان ایجاد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی گام‌های متعددی را در حوزه اقتصاد مقاومتی برمی‌دارد، بیان کرد: جنگ اقتصادی هرنوع وابستگی به تکنولوژی، نهاده و تجهیزات تولید باید در کشور از بین رود و به آن سمت و سو رویم تا همکاری تشکل‌ها و وابستگی در حوزه‌های مختلف حتی دانش از بین رود و همواره متکی بر تولید داخل باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر واگذاری امور در حوزه دامپزشکی به مردم، گفت: باتوجه به نیروی جوان علمی و تخصصی بودن دامپزشکی به دنبال آن هستیم که با واگذاری امور به مردم در تمامی زمینه‌های محصولات خام دامی به خوداتکایی و خودکفایی در گام دوم انقلاب دست یابیم.

به گفته رفیعی‌پور: هم‌اکنون سازمان دامپزشکی با گذر از بحران‌ها در سال ۹۸ جلوتر از بحران‌هاست این در حالیست که طی سال‌های گذشته بحران‌های زیادی داشتیم.

او با بیان اینکه علم و تخصص دامپزشکی متفاوت از دیگر مشاغل است، افزود: با توجه به آنکه سازمان دامپزشکی در امنیت غذایی، بهداشت عمومی و تجارت مسئولیت دارد، از این رو علم و تخصص آن با دیگر مشاغل قابل مقایسه نیست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان تصریح کرد: ما تضمین‌کننده اهداف حاکمیت هستیم از این رو دامپزشکی را نمی‌توان از قوه قضاییه، وزارت بهداشت، محیط زیست و دیگر ارگان‌ها جدا کرد چراکه هریک از این دستگاه‌ها مسئولیت‌های مهمی دارند که همکاری دامپزشکی را باید در دستگاه خود منعکس کنند.

انتهای پیام/

دامپزشکی را نمی‌توان از قوه قضاییه، وزارت بهداشت، محیط زیست و دیگر ارگان‌ها جدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار